Responsive ThemeForest Wordpress Theme Avada bigtheme.net/wordpress/themeforest/323-avada BIGtheme.net

Typography
Zvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivnaZvezda neaktivna
 

27. maj 2020.

Analize koje pokazuju koja su grupe ljudi najpodložnije dezinformacijama nije lako uraditi, ali medijska klima u kojoj jednu lažnu vest mediji u Srbiji podele, u proseku, 927 puta, a na Fejsbuku i par stotina hiljada puta - doprinosi jačanju teorija zavere

Jedna lažna vest, putem različitih stranica i profila, se u Srbiji u proseku deli 927 puta, izjavio je Aleksander Dardeli, izvršni potpredsednik za strategiju i razvoj Ajreksa (IREX), međunarodne neprofitne organizacije specijalozovane za globalno obrazovanje i razvoj.

Kako je ukazao – među njima su i oni koji favorizuju navode o efikasnom odgovoru Kine na globalnu pandemiju koronavirusa, ali i teorije zavere, prema kojima je za nastanak Kovida 19 odgovoran NATO.

Od tvrdnji da je Kina uspela da nađe rešenje za pandemiju do ultradesničarskih teorija zavere prema kojima je Severoatlantska alijansa kreirala krizu, koristeći nervni gas sarin protiv stanovništva Srbije, ali i mnogih drugih. Te sadržaje onlajn i tradicionalni mediji podelili su ukupno 241 put. Na Fejsbuku su imali više od 220.00 deljenja”, rekao je zvaničnik Ajreksa za Glas Amerike.

On je istakao da je teško doći do podataka koja je grupa podložnija dezinformacijama i njihovim štetnim efektima ali da se može govoriti o najmanje dve grupe.

Jedna od njih je, na primer, nostalgična (grupa) za jugoslovenskom prošlošću Srbije i njenim istorijskim vezama sa slovenskim svetom. Upravo je ta grupa najpodložnija dezinformacijama koje dolaze spolja, naročito Kremlja – koji nastoji da sprovede geopolitičke podele i na kraju Srbiju okrene ka Rusiji i Istoku, a ne prema Zapadu, Evropskoj uniji i Severnoatlantskoj alijansi”, rekao je on.

Druga, možda šira grupa, je ona koja se koristi strahom i neizvesnošću zbog pandemije koronavirusa i u toj grupi nema podela po starosnoj dobi – tim emocijama su pogođeni svi, i mlađa populacija i populacija srednjih godina, rekao je Dardeli.

On ukazuje da, prema podacima programa koji je Ajreks sproveo na teritoriji Srbije, 97 odsto stanovništva televizijski program gleda najmanje dva sata, istovremeno u toku jednog dana 60 procenata populacije koristi se Fejsbukom, dok 44 odsto upotrebljava Jutjub.

Televizija Pink, prema navodima većine anketiranih, objavljuje najviše dezinformacija. Ovi podaci svojevrsna su matrica kako dopreti do određene grupe i šta činiti sa svakom od njih”, rekao je Dardeli.

On je naglasio da se borba protiv dezinformacija ne može rešiti jednom pilulom, da se tu ne radi o jednokratnoj stvari, koja se može rešiti u toku jedne ili nekoliko nedelja ili pak jedne godine već da je to dugoročan napor za koji je potrebno vreme.

 

Ostavite komentar

Sva polja označena * su neophodna

0 Comments