piše Dragan Bajović
Na uglu ulica Save Kovačevića i Vuka Karadžića u Kraljevu rampa ne radi, vozovi tutnje, a semafori koji obaveštavaju da će rampa uskoro biti spuštena obmotani su plastičnom folijom
Čista pogibelj! Kratko, ali i jezivo bi se moglo objasniti funkcionisanje tzv. automatske rampe na pruzi Kraljevo-Raška-K. Mitrovica-K. Polje-Uroševac-Skoplje-Solun-Atina-Istanbul.
Relaciju ovde navodim pomalo na posprdan način; teško da ćemo je, bar za naših života, ikada više koristiti. Automatska rampa, koju je svojevremeno pompezno otvorio tadašnji direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić, (čovek Velimira Ilića) koji je kasnije uhapšen zbog optužbe da je za 1.240.000 evra oštetio budžet Srbije, nalazi se, dakle, na prozi Kraljevo-Zvečan, na uglu ulica Save Kovačevića i Vuka Karadžića.
Ta rampa sada jednostavno ne radi. Vozovi tutnje, naročito iz ove firme Kargo Srbija (za koju se baš i ne zna šta toliko prevozi na Kosovo i Metohiju ili bar do Bogutovca i Raške), a rampa tvrdoglavo ostaje otvorena. Na semaforima koji su služili za obaveštenje da će rampa biti uskoro spuštena, obmotani su plastičnom folijom.
Tu je i Andrejin krst koji je tik uz kolosek, na simboličan način izlepljen nalepnicama koje građane pozivaju da glasaju za Šešelja da im bude predsednik.
Ja, kao staro sumnjalo, bez obzira na podignutost rampi, uvek pažljivo pogledan levo i desno, potom i osluškujem ne nailazi li kakav voz, pa tek onda pređem prugu. Međutim, većina ljudi to ne radi. Ako je rampa podignuta, zašto bi baš toliko zastajkivali. Očekuju da je ovo uređena zemlja gde svi vode računa o tuđoj bezbednosti.
Jedan meštanin mi, dok sam fotografisao ove prizore strave i užasa, reče da mnogo dece koja idu u školu koriste prelaz i da će mesna zajednica zahtevati da se pružni prelaz zatvori. Ovaj meštanin, takođe, misli da je rampa kupljena uz proviziju koja je završila u ko zna čijem džepu i da sada više nema rezervnih delova za njenu rekonstrukciju.
. Kakvi strani strucnjaci, jednostavno, nema para, nema delova, skidaju delove sa ostalih manje bitnih rampi da bi stavili na ovu, posto je ova na jako osetljivom mestu. Ljudi iz Beograda hoce da svedu Zeleznicu u Kraljevu i samo Kraljevo na obicnu prolaznu stanicu
. Kakva provizija, rampa je stara preko deset godina, kupljena je od nekih Ceha, delova vise nema ili se tesko nabavljaju, a ovo sa najlonom je tesko objasnjivo, osim ako se tako ne sprecava kradja ili se neko nasalio pa oblepio
. [left]tako je to.a samo malo nize nalazi se jako lep bazen,bun gmizavaca,u ul.v.karadzica,ne dovrsene zgrade,slkajte i to sledeci put.pozz
[/left]
. Bez obizira koja vlast je napravila rampu, napravljena je našim novcem zbog naše bezbednosti i to verovatno 3x skuplje nego što vredi. Ali sadašnja vlast, železnice itd nisu ništa bolji, postojeće rampe ne popravljaju ali ih zato masovno skidaju i ukidaju radna mesta kako onih koji su radili na rampama, tako i skretničarima itd Da bi se po kancelarijama zaposlio stranački kadar. Primer je nedavno uklonjenja rampa na putu Kraljevo-Kragujevac odmah posle Dositejeve ulice, gde rampa više ne radi jer nema ko da je spusti sa leve strane je pruga koja je nepregledana zbog krivine i grana drveća a sa desne strane neko prodaje automobile i lepo ih parkira baš tako da se pruga od tih parkiranih automobila ne vidi. Tačnije voz primetite tek kada bude kasno! Mada na televizi kažu da u železnici nikad bolje. Kuda to idemo?
. te rampe su iz uvoza i kostaju sacuvaj boze a nasi stucnjaci niti imaju delove niti znaju popraviti treba se platiti da dodju stucna lica iz inostranstva a to kosta.