25. avgust 2017.
Većnici usvojili mišljenje o Predlogu studije koja će biti osnova za koncesioni akt za privatno-javno partnerstvo u oblasti javnog saobraćaja; smanjenjem subvencije sa 58 na najviše 36 dinara po kilometru grad će, navodi se, godišnje štedeti najmanje 50 miliona dinara
Stručni tim za pripremu projekta javno privatnog partnerstva sa elementima koncesije za dodelu ugovora o pružanju usluga gradskog i prigradskog prevoza, dostavio je Odeljenju za urbanizam, građevinarstvo i stambeno-komunalne delatnosti nacrt koncesionog akta i studije opravdanosti koncesije,
Kada Komisija završi svoj rad i konačan nacrt pošalje Komisiji za privatno-javna partnerstva, po pozitivnom iskazu Komisije, biće zakazana sednica Skupštine grada.
– Nadam se da će nacrt biti usvojen, što stvara pravni osnov za odabir najboljeg ponuđača za privatno-javno partnerstvo u oblasti gradskog javnog prevoza, čime bi ovaj problem bio rešen – objasnio je danas, nakon sednice Gradskog veća, gradonačelnik Kraljeva Predrag Terzić.
On se osvrnuo na Izveštaj Državne revizorske institucije, prema kome gradski javni prevoz mora biti uređen na drugačiji način.
– Moramo odabrati najboljeg ponuđača u skladu sa studijom koja se usvoji. Mi smo na tome već dugo radili i najvažnije je da je proces primena, koji je komplikovan i jako dugo traje, započet pre izveštaja državne revizorske institucije, što je pozitivna promena – smatra gradonačelnik.
U studiji opravdanosti koncesije sa budućim prevoznikom predlaže se zaključenje ugovora na period od 10 godina koji, kako je objašnjeno proističe iz analize budućih prihoda i rashoda projekta koji obuhvata period od 10 godina. Predloženi vremenski period izabran je, piše u studiji, na osnovu analize procenjenih godišnjih troškova pružanja usluge i omogućuje povraćaj investicije budućem privatnom partneru ili koncesionaru i značajno smanjenje rashoda za Grad Kraljevo po osnovu isplate subvencije za uslugu prevoza putnika. Troškovi subvencije trenutno iznose oko 125 miliona dinara, a u studiji se navodi da će se smanjenjem subvencije koja se isplaćuje po pređenom kilometru postići ušteda od najmanje 50 miliona dinara na godišnjem nivou.
Kako se iznos subvencije utvrđuje na osnovu cene po pređenom kilometru, ukupan iznos zavisiće od kilometraže koju privatni partner kao prevoznik pređe tokom trajanja javnog ugovora. Maksimalni iznos subvencije iznosi 36 dinara po kilometru.
****
Članovi Gradskog veća danas su usvojili i nekoliko nacrta odluka koje se tiču komunalnih delatnosti. Na taj način je, kako je istakao gradonačelnik dr Predrag Terzić nakon sednice, ispunjeno obećanje da će Gradsko veće raditi tokom leta i da će do kraja avgusta usvojiti svih deset nacrta odluka koje se tiču komunalnog uređenja grada.
– Doneli smo nekoliko urbanističkih akata. Za meštane Kovanluka verovatno je najznačajniji Plan detaljne regulacije groblja u Kovanluku, koji stvara pravnu osnovu da, kada bude završen, može da se izvrši eksproprijacija zemljišta i da građani ovog naselja mogu da se sahranjuju na onom zemljištu koje je i namenjeno za groblje – rekao je gradonačelnik, podsetivši na to da je Savet Mesne zajednice doneo odluku koja dozvoljava sahranjivanje na mesnom groblju samo onim porodicama koje su učestvovale u otkupu parcele koja se danas koristi za groblje.
Na sednici Gradskog veća je doneta i odluka o raspodeli sredstava za sufinansiranje programa rada udruženja građana po projektima, a usvojen je i čitav niz značajnih odluka za funkcionisanje grada Kraljeva.
Kako je gradonačelnik istakao, za 14 meseci rada Gradskog veća u ovom sazivu održana je 31 sednica.
– Uspeli smo da dostignemo nivo operativnog tela koje se sastaje i zaseda kada se ukaže potreba, rešava pitanja, najvažnije probleme, ne stavljajući ih pod tepih niti odlaže za sledeći mesec ili sledeću godinu – izjavio je Terzić.
Gradski većnici su na ovoj sednici doneli i Zaključak o utvrđivanju potreba za rekonstrukcijom, sanacijom i dogradnjom objekata koji su oštećeni tokom poplava.
. Najbolje je da produzite pljacku grada sa vulovicem i sa zoranom maricicem uz podrsku presednika skupstine grada koji omogucavaju pljacke opstine i gradana kraljeva .Dali je moguce da gradonacelnik nece da pozove sve privatne pevoznike i da razgovara sa njima nego i dalje prkosi ovom gradu i nanose stetu gradu kraljevu .
. [b]U nasem gradu nista ne funkcionise kako treba sto se tice prevoza i to ce biti i ubuduce , sve dok kradonacelnik ne bude imao volju da prica sa nasim kraljevackim prevoznicima izuzev ovih novih sto se kriju pod imenom vulovica . I koji su upropastili nas autotransport .A to su Zoran Maricic , Perica Drazovic i ekipa iz opstinskih fotelja koja sada nije na vlasti .A tu je i Markovic gospodin presednik skupstine koji ima 2 grtska autobusa koja rade pod imenom VulovicTransport .Ova ekipa je za hapsenje a ne da se setaju slobodno grdom.[/b]