Znate li kako izgleda profil prosečnog nesavesnog vozača i koji pol prednjači među onima kojima su dozvole oduzete?
Najčešći razlog za oduzimanje vozačke dozvole je vožnja pod dejstvom alkohola, rečeno je na seminaru unapređenja znanja za nesavesne vozače u organizaciji Agencije za bezbednost saobraćaja kroz koji je od 2012. godine, od kada se realizuje, na više od 900 seminara prošlo više od 10.500 vozača.
– Zakonom o bezbednosti saobraćaja od 2009. godine uvedeni su kazneni poeni, vozaču koji prikupi 18 poena u roku od dve godine oduzima se vozačka dozvola, a jedini način da je povrati jeste da prođe seminar koji organizuje Agencija za bezbednost saobraćaja.
Taj seminar se sastoji od 40 nastavnih časova, realizuje se 14 radnih dana i sprovodi u 21 gradu u Srbiji – kaže vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.
On navodi da seminar sprovode predavači posebno sertifikovani od strane Agencije za bezbednost saobraćaja i dodaje da je nakon odslušanog seminara neophodno da svi kandidati izađu na ispit, te da tek polaganjem ispita imaju pravo da vrate svoju vozačku dozvolu.
Posle vožnje pod dejstvom alkohola , drugi najčešći razlog za oduzimanje vozačke dozvole je – prekoračenje brzine kretanja, rekao je Stamatović i dodao da je veliki problem to što vozači, nakon oduzimanja vozačke dozvole, nastavljaju da voze.
– Čak smo, nažalost, imali slučaj da na naš seminar unapređenja znanja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola oni dolaze svojim automobilima vozeći, a ne možemo ni da zanemarimo broj vozača koji prolazi kroz crveno svetlo na semaforu – rekao je Stamatović.
Naveo je da je profil nesavesnog vozača osoba muškog pola, starosti oko 40 godina i srednje stručne spreme, te dodao da su čak 98 odsto vozača kojima je oduzeta vozačka dozvola to bili muškarci.
– Do sada je čak 17 doktora nauka prošlo naš seminar unapređenja znanja za vozače kojima je oduzeta vozačka dozvola, čak 67 vozača je dva puta prolazilo kroz ovaj proces, a ove godine se pojavio prvi vozač kome je treći put oduzeta vozačka dozvola i treći put pohađa seminar – rekao je Stamatović.
Učesnicima seminara se obratio profesionalni automobilista Dušan Borković koji, kako je rekao, nije imao udese u saobraćaju, ali je imao mnogo udesa u trkačkom automobilu.
– To je ono gde sam napravio jasnu razliku – da ulica nije trkačka staza i da brzina treba da bude isključivo na trkama, dok u saobraćaju treba da se vozi po propisima – istakao je Borković.
On je ukazao da je automobil veoma opasna sprava kada se vozi pod dejstvom alkohola i savetovao vozačima da ne piju pre nego što sednu za volan, da poštuju propise i da tokom vožnje uvek budu fokusirani i ne koriste mobilni telefon.
Izvor: Agencija za bezbednost saobraćaja