Kraljevo: „Pod ključem“ 16 nelegalnih taksi vozila

Kraljevački saobraćajni inspektori od decembra su privremeno isključili iz saobraćaja 16 vozila zatečenih u nelegalnom prevozu putnika

            Od kako je u primeni nova gradska Odluka o taksi prevozu putnika, usvojena jesenas, koja je definisala da će vozila koja inspektori privremeno isključe iz saobraćaja biti parkirana na posebnom parkingu u okviru JKP „Čistoća“, saobraćajni inspektori su „pod ključ“ stavili 16 vozila. Od tog broja 10 vozila je bilo registrovano za taksi saobraćaj, ali je zatečeno u nelegalnom „linijskom“ prevozu, a 6 vozila je vlasništvo fizičkih lica, što znači da vozila nisu ni bila registrovana za prevoz.

Za dva meseca od kako je određeno mesto gde će vozila biti parkirana i od kako je propis postao i u Kraljevu praktično primenjiv, neki su već i po dva puta isključivani – kažu Dušan Đedović i Slobodan Košanin, inspektori za saobraćaj i puteve u Gradskoj upravi Kraljeva.

– Pojedini taksisti koji su se bavili nelegalnim prevozom nisu ozbiljno shvatili da sada imamo uslove da Zakon o drumskom prevozu putnika primenjujemo u potpunosti. Od njih desetoro koji su prvi put zatečeni da ne voze po taksimetru, nego linijski „po ceni karte“ i isključeni na 10 dana, čak devetoro je ponovo prekršilo zakon. Njima su sada vozila oduzeta na 30 dana. Za fizička lica koja nemaju svojstvo prevoznika, a zatečena su da prevoze putnike, zakon je još rigorozniji, njihova vozila se isključuju na 90 dana – kažu Đedović i Košanin.

Oni podsećaju da saobraćajni inspektori već nekoliko godina imaju ovlašćenje da vozilo isključe iz saobraćaja, odnosno od kada je donet Zakon o prevozu putnika. Međutim, ova odbredba u Kraljevu do sada nije mogla da bude primenjivana u punoj meri, jer nije postojalo mesto gde bi ta vozila bila smeštena… osim u garaži vlasnika, tako da je kontrola takvog vozila bila vrlo otežana.

Sada kada su vozila na ograđenom parkingu pod kontrolom službenika, oni koji obavljaju nelegalan prevoz ne samo da zaista ostaju bez vozila na određeno vreme, nego ih to debelo i košta: dan boravka vozila na parkingu JKP „Čistoća“ je 750 dinara. To znači da npr. fizičko lice zatečeno da prevozi ljude, narodski rečeno „na divlje“, em ostaje bez vozila 90 dana, em će ga to koštati 67.500 dinara.

Pojedini prekršioci se teško mire sa striktnom primenom zakona, kažu Đedović i Košanin:

Naravno da pojedinci vrlo burno reaguju, neki ne mogu da shvate da je jednostavno došao kraj njihovom nelegalnom poslu, neki i prete. Sve pretnje su prijavljene policiji. Pojedini čak i plaćaju ljude da nas prate, odnosno da prate kada naš službeni auto kreće na teren. I to prijavljujemo.

Inspektor Košanin kaže da je teško razumeti i ove vozače i one koji sedaju sa njima u auto:

Ne razumem zašto neko ko živi na liniji kojom javni prevoz ide na pola sata seda u „linijski taksi“ i krši zakon. Još ako ga zateknemo u autu, onda mora da nastavi peške. Oni koji kažu da taksisti „po ceni karte“ izlaze u susret građanima koji žive tamo gde nema tako redovnog prevoza, rekao bih da tamo gde nema mnogo žitelja, ni ovi taksisti neće da voze! Njihove glavne linije su ka Mataruškoj i Vrnjačkoj Banji

Saobraćajni inspektori Đedović i Košanin kažu da je, s druge strane, potrebno građanima olakšati korišćenje javnog prevoza. Između ostalog i time što će se znati vozni red. Zalažu se da se na bar 5 glavnih stajališta postave table sa voznim redom za određeni pravac.     

       R. Vesković

10 komentara za naslov “Kraljevo: „Pod ključem“ 16 nelegalnih taksi vozila

  1. Savet za autora teksta
    Nastavite istrazivanje ove teme kod sudija Prekrsajnog suda.
    Ukoliko neko obavlja javni prevoz koji je zakonom zabranjen, pored novcane kazne, obavezno se izrice i zastitna mera oduzimanja vozila kojim je ucinjen prekrsaj. Drugim recima, privremeno oduzeto vozilo biva trajno oduzeto.
    A o javnom prevozu koji je losije organizovan nego sto je bio u 90-im godinama proslog veka, svaki dan moze da se obradi po jedna tema (redovi voznje, linije, tarifni sistem, stajalista, vozni park…).
    Pozdrav Bozidar

  2. Gospodin Dusan Djedovic i Gospodin Slobodan Kosanin nisu 2 puta izasli na teren da jure liniske taksiste dok je liniju drzao VULOVIC.A od kad je preuzeo PUB INTERNACIONAL poceli su svaki dan da jure.Znaci ima necega tu,pogledajte i one video klipove kako odsedaju po kafanama i restoranina sa vlasnikom Pub i sve ce vam biti jasno

  3. Ne vidim problem sa tim što ljudi rade,tj.voze linijski taxi.Svako ko ima mesečnu kartu,taj neće da se vozi sa nama,jednostavno je podeljeno ljudi koji žele da imaju svoje mesto u.prevozu ,bez guranja oni dodju do nas,malo sačekaju i prevezu se.Nismo mi konkurencija autobuskom prevozu,ko ide sa nama njega autobusi i red vožnje ne zanimaju i obrnuto.Nego gospodo nadjite model legalizacije ovoga što radimo,svako je spreman da plati porez za ovo što radi.Napraviste neke kriminalce od nas,a ne vidite koliko ljudi pokušava da prehrani porodicu sa ovim što radi.Dva polupismena saobraćajna inspektora terorišu narod koji koristi naše usluge,prete putnicima i bave se iznudom,ne znajući da prekoračuju svoja ovlašćenja i automatski podležu pisanju krivicnih prijava.Jos jedna bitna stavka da nemaju ingerencije nad civilnim vozilima,znači opet u prekoračenju i sve to pod patronatom PUB autobuskog prevoznika koji im obezbedjuje i prati te gadne kriminalce, linijske taksiste.Tresla gora ,rodio se miš…

    1. Ima samo jedan problem u svetu koji ste, gospodine, idealno prilagodili sebi – to što radite je zabranjeno! Početak i kraj priče. Jednostavno, druže, zabranjeno u celom svetu.
      Grad će da plaća autoprevoznicima, a vi ćete po stajalištima da zaskačete putnike iz ćoškova? Ako hoćete da se bavite linijskim prevozom, onda treba i da registrujete liniju, pa izvolte pod istim uslovima kao legalni autoprevoznici.
      Koliko znam, “polupismeni” saobraćajni inspekori moraju da imaju završen Saobraćajni fakultet… pa pretpostavljam da Vi verovatno imate doktorat, zar ne? 😉
      Za ingerencije nad “civilnim” vozilima preporučujem Vam da ipak malo pročitate Zakon o prevozu putnika, usvojen još 2015.godine.

      No, jedini razlog za postjanje vas linijaša je loš autobuski prevoz. Sve dok bude takav, narod će sedati sa vama u kola. Ali to u gradskoj vlasti nikako da shvate, bave se posledicama umesto uzrokom problema.

      Na kraju da dodam – nemam veze ni sa inspektorima, ni sa PUBom, ni sa Kavimom, ni sa legalnim taksistima, ni sa političarima… verovali ili ne. Samo sam Kraljevčanka koja nešto malo zna zakone i želi da se legalno vozi gradskim prevozom koji će biti bar na nivou od pre 40 godina, kada je ka njenoj kući autobus išao na svakih sat vremena.

  4. Ovaj problem je prosto rešiti!!! Samo treba da autobuski prevoznici realno naplaćuju prevoz, jer ako neko ima računa da sa putničkim vozilom preveze dva, tri ili četiri putnika od vrata do vrata po ceni autobuske karte, onda to znači da je prevoz autobusom preskup!!! Pa putnički auto prevozi 4 putnika, troši oko 10 lit. goriva, a autobus sa tri puta većom potrošnjom, prevozi 10 puta više… Izračunajte sami… Svuda na zapadu postoje taxi vozila sa osam sedišta, samo kod nas porodica sa troje dece ne može da se legalno preveze taxijem!!!

    1. Ne vidim problem sa tim što ljudi rade,tj.voze linijski taxi.Svako ko ima mesečnu kartu,taj neće da se vozi sa nama,jednostavno je podeljeno ljudi koji žele da imaju svoje mesto u.prevozu ,bez guranja oni dodju do nas,malo sačekaju i prevezu se.Nismo mi konkurencija autobuskom prevozu,ko ide sa nama njega autobusi i red vožnje ne zanimaju i obrnuto.Nego gospodo nadjite model legalizacije ovoga što radimo,svako je spreman da plati porez za ovo što radi.Napraviste neke kriminalce od nas,a ne vidite koliko ljudi pokušava da prehrani porodicu sa ovim što radi.Dva polupismena saobraćajna inspektora terorišu narod koji koristi naše usluge,prete putnicima i bave se iznudom,ne znajući da prekoračuju svoja ovlašćenja i automatski podležu pisanju krivicnih prijava.Jos jedna bitna stavka da nemaju ingerencije nad civilnim vozilima,znači opet u prekoračenju i sve to pod patronatom PUB autobuskog prevoznika koji im obezbedjuje i prati te gadne kriminalce, linijske taksiste.Tresla gora ,rodio se miš…

  5. Linijski taksi pruza prevoz maltene od vrata do vrata za cenu autobuske karte. Puno starijih gradjana koriste ovaj vid prevoza – ako imate nekog ko zivi recimo u Tresnjaru koji to gradski prevoz ima da ih vozi do tamo? Ako i ima, mozda je to jednom dnevno i onda stariji ljudi sa rukama punih kesa treba da idu jos peske do svojih domova. Linijski taksisti ispunjavaju jednu vrlo bitnu socijalnu ulogu posebno za starije osobe i osobe sa niskim primanjima. Ako je to i nacin da vozaci linijskog taksija prehrane svoje porodice – zasto je to problem? Pustite trziste da resava ove stvari…

  6. Ako je moguće,ova dva gospodina,koje interesuje zašto se ljudi voze tim prevozom….neka udju u gradski prevoz,u 12,12:30,13h…i neka se pozabave i tim pitanjem…konkretno relacija Kraljevo-Mat.Banja

Ostavite komentar

E-mail adresa se ne objavljuje. Obavezna polja *