Svi na Rudno, prevoz obezbeđen! Dani planinara Srbije 11-13. jun

Predstojećeg vikenda na Rudnu će se održati Dani planinara Srbije. Očekuje se oko hiljadu učesnika, a za Kraljevčane je obezbeđen autobuski  prevoz u subotu i nedelju

Najveći godišnji skup planinara Srbije ove godine biće organizovan od 11. do 13. juna na Rudnu i imaće osim rekreativnog i takmičarski karakter. Okupljanje će početi u petak popodne, a u subotu u 9,30h posle svečanog otvaranja krenuće oko 18 kilometara dug pohod na planinu Radočelo i natrag. Za nedelju je predviđeno pešačenje do vodopada reke Izubre stazom dugom oko 15 kilometara. Takmičarski deo Dana planinara Srbije u subotu će biti državno prvenstvo u orijentiringu, a u nedelju takođe prvenstvo države u planinskom trekingu.

Lokacija Čudna šuma na Rudnjanskoj visoravni

Čast da bude glavni domaćin ove manifestacije republičkog značaja pripala je ove godine Planinarsko-smučarskom klubu „Železničar“ iz Kraljeva, a suorganizatori su Planinarski savez Srbije, grad Kraljevo, Ministarstvo omladine i sporta, sportski savezi Srbije i Kraljeva, ovdašnja Turistička organizacija i mesne zajednice Rudno i Studenica.

Ovo je jedinstvena prilika za planinare iz Kraljeva da na svom području učesvuju na ovako značajnoj manifestaciji, rekao je predsednik PSK „Železničar” Dragan Jovanović Gigo:

Pozivamo građane Kraljeva da nam se pridruže! Staze nisu teške, a predeli na Goliji su prelepi, staze su dobro obeležene. Obezbedili smo prevoz iz Kraljeva, u subotu i nedelju atobus polazi u 5,30h sa parkinga kod železničke stanice. Da bismo sve dobro organizovali, potrebno je da se zainteresovani najave na tel. 064 891 2243. I nama kao klubu i gradu Kraljevu pripala je velika čast da budemo domaćini jedne ovakve manifestacije, a ta se prilike ukazuje jednom u 30-40 godina! Naš klub ove godine obeležava 45 godina postojanja i ovo je najbolji poklon koji smo mogli dobiti za taj jubilej.

Zamenik predsednika Organizacionog odbora Vukman Rakočević je rekao da je organizacija jedne ovako masovne akcije vrlo zahtevna i da traži veliku logističku podršku, u koju su se uključila mnoga kraljevačka javna preduzeća i ustanove:

– Ovo je jedinstvena prilika za grad da predstavi lepote koje imamo, jer će biti prisutno oko hiljadu planinara iz cele Srbije. Promocija naših potencijala zadatak je Turističke organizacije Kraljeva. Značajno nam je da se planinarskoj akciji priključe građani Kraljeva i zato smo obezbedili prevoz. Kao organizacioni odbor učinićemo sve da budu ispoštovane protivepidemijske mere, kao i zaštita prirode. Iza nas posle ove akcije ne sme ostati nikakav trag, jer ćemo biti u zaštićenom području, rezervatu biosfere „Golija – Studenica“.

Oni koji nisu odavno obezbedili smeštaj na Rudnu, teško da će ga sada naći, jer su svi kapaciteti gotovo popunjeni. Ali za iskusne planinare i prave zaljubljenike u prirodu boravak u šatorima je sastavni deo ovakvih akcija, pa će kamp biti organizovan pored reke Brevine.