Gradsko veće: O lancima i katancima u centru grada – ponovo

Većnik Ugrenović je insistirao da se odredi rok do kog stanari moraju da uklone prepreke na javnim površinama, a gradonačelnik je rekao da prvo stručne službe prouče koje su zakonske mogućnosti za reagovanje…

Na početku sednice Gradskog veća van dnevnog reda većnik Miloš Ugrenović je ponovo pokrenuo pitanje ograđenih površina u centru grada u vidu lanaca i rampi koje su postavili stanari. On je insistirao da se da rok do 1. juna da oni koji su postavili barijere, skupštine stanara ili fizička lica, to uklone, a da posle  roka gradske službe počnu uklanjanje:

To za pet dana može da se skloni. Nemamo moralno pravo da tražimo od građana da oslobode neke druge javne površine koje su negde zauzeli ako imamo ovakvu situaciju u centru grada. Tražiti preko upravnika zgrada i objaviti u medijima da se uklone lanci, katanci, rampe… ovo je haos! Posle roka koji damo, ono što ostane, da uklone nadležne službe. Haos je u gradu, onemogućen je prilaz vozilima hitne službe, gledao sam svojim očima da ne mogu da priđu zgradi na 50 metara, vatrogasnim vozilima, smećarima. Ako budemo tragali za licima koja su postavila barijere, 10 godina nećemo ovo rešiti.

Gradonačelnik Predrag Terzić je rekao da mora prethodno da se proveri da li je Republički geodetski zavod promenio prethodna rešenja prema kojima su stanari bili suvlasnici pojedinih parcela. Ugrenović je rekao da je prema njegovim informacijama RGZ još prošle godine poništio najveći deo tih rešenja:

– Ne možemo mi biti jedini grad u Srbiji u kome su vlasnici stanova postali i vlasnici javnih površina… pa čak i da jesu, ne mogu ih zaključavati. U katastru kažu da su to razrešili. Ovo nije dobro za nas, za Gradsko veće i grad Kraljevo, jer nismo sprečili da se ovo dešava.

Gradonačelnik je rekao da Gradsko veće ne može da donosi odluke koje nisu u skladu sa propisima i da će inspekcijske službe proveriti okolnosti u vezi sa (su)vlasništvom nad parcelama, pa će tada biti jasnije koje su mogućnosti na raspolaganju. Time je rešavanje ovog problema ponovo odloženo… neznano do kada.

     R. Vesković

8 komentara za naslov “Gradsko veće: O lancima i katancima u centru grada – ponovo

  1. Pre barijera i lanaca, prvo uklonite sve nelegalne garaze, koje izgledaju kao stracare, i sluze da se u njih trpa sav lom koji “vlasnik” nema gde da drzi u svom stanu, a onda u isto vreme i sve parking barijere i lance. I naravno izgradnja visespratne garaze je pravi potez.

  2. Kupiti stan za 50 evra,napravi garažu na nekom nacinalizovanom zemljištu,sve ograditi i vikati ovo je moje!

  3. Miloše,vecniče pa ljudi su i postavili barijere zato što su bahati vozači parkiraligde su stigli u tim dvorištima u centru grada tako da konstatacija da zbog toga ne mogu komunalne sluzbe da obavljaju svoj posao ne stoji Uklanjanjem barijera se vraća problem parkiranja svih koji dolaze u opštinu,kafiće. poštu i td, tako da ne stoji baša primedba da su stanari bahati već svi oni koji javne površine gde god je prazno malo mesta poistovećuju sa parkimg mestima itd,Bolje vi tražote da se u tim dvorištima poytavi ulična resveta da ljuxi u centru kv ne bi živeli kao u srednjem veku i da se tsđo urede dvorušta da na nešto liče.Ta dvorišta su yramota za grad

  4. Ranijih godina, u Kraljevu su se planski zidale zgrade, gde su pored zgrada opredeljene površine za parking prostor namenjen stanarima te zgrade, jer je normalno da svako može da parkira auto ispred svoje zgrade. Kod kupovine stana, procenjena vrednost stana je veća ukoliko zgrada ima parking pa je logično da je to parking od stanara te zgrade. Kraljevo bi vrlo lako rešilo ovaj problem sa izgradnjom samo jedne spratne garaže, čiji kredit bi se veoma brzo isplatio od naplaćenog parkinga gde bi cena karata trebala da bude minimalna. Nakon otplate kredita za prvu javnu garažu, zarada bi se usmerila na izgradnju druge a zatim i na druge infrastrukturne projekte.

  5. Otvorite saltere policiske uprave, matične sluzbe i poreske u posti u Jarcujku i problem parkiranja delimično resen. Sve ste institucije nabili u centar. Bake u centru, bankomat ispred banke u centru. Daj nesto van centra da ne mora da ulazimo u centar.

  6. Treba ljudima obezbediti da dobiju godišnju kartu za parkiranje a sve ograde ukloniti.

  7. Grad se rukovodi silom, tu znanja nema.
    Za nove komplekse zgrada nema parkinga što se lako može proveriti.
    Sa druge strane, ko je pravi vlasnik parcele gde se zgrade nalaze? Zar opet država.
    U svakom slučaju većnici grada Kraljeva ne znaju šta rade, zato prave gluposti na kub.
    Grad je devastiran, i još je u toku urbana degeneracija.

  8. Višedecenijski nemar i samovolja mnogih su doveli do ovog haosa, a državni i gradski organi i institucije sarađuju kao rogovi u vreći… Za stare zgrade je trebalo doneti posebne (zakonske i podzakonske) akte i uraditi reparcelizaciju, nasleđenu iz vremena kada je KV bila varošica, da ne kažem selo… Javne površine su vlasništvo svih građana i ne smeju da budu prisvojene od samovoljnih i bezobzirnih pojedinaca… Niti svi moraju da imaju auto, niti su svi oni koji ga imaju automatski stekli pravo da parkiraju gde i kada to žele… Veći broj parkinga, makar i na štetu zelenih površina, je neophodan, kao i mnogi drugi nemilosrdni urbanistički rezovi… Nove zgrade u centralnom delu grada samo dodatno komplikuju problem, a “investitori” nemaju prepreke da dobiju dozvole za gradnju gde god im padne na pamet da grade… Šta bi sa brukom od parkinga iza Osnovnog suda i da li ima ideje da se nekako dovede u red obližnji sokak? Šta bi sa ulicom T. Andrića Džigija (i drugim potencijalnim novim saobraćajnicama)? Javna garaža ili bar parking na sprat? Poljana na mestu bivše muzičke škole zvrji prazna i po tom pitanju se ništa ne rešava (para za novu verovatno nema, kao ni za zatvoreni bazen)… Parkiranje vozila pravnih lica u gradskoj zoni, oko stambenih zgrada i na javnim parking mestima? Vojvode Putnika i uvek prisutna kolona parkiranih automobila? Taksi stanice? Decentralizacija nekih službi i institucija, a time i smanjenje potrebe građana da se zbog svih ozbiljnih poslova sabija u jedan kvadratni kilometar centra grada… Podsticaji za upotrebu bicikala i javnog prevoza, umesto automobila?

Comments are closed.