Za bezbedniji saobraćaj na „crnim tačkama“ u Kraljevu

Neosvetljeni ulaz u grad na putu Kragujevac-Kraljevo i, odnedavno, kružni tok kod fabrike „Leoni“, mesta su čestih saobraćajnih udesa, uglavnom zbog nepostojanja osvetljenja; ima li nade da se to promeni?

U svetu se, u proseku, na svakih 20 sekundi ugasi jedan život kao posledica saobraćajne nezgode, a prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, u našoj zemlji su od početka ove godine do 1. novembra u 25.979 saobraćajnih nezgoda život izgubile 423 osobe, dok je 13.725 povređeno. T

Deset godina nakon što je pušten u rad, na Kamidžorskom most  (na ulazu u Kraljevo iz smera Kragujevca), odrađeno jeosvetljenje. Radnici javnog preduzeća „Putevi Srbije”, sredstvima obezbeđenim iz republičkog budžeta, uradili su letos kompletnu rasvetu Kamidžorskog mosta, raskrsnice ispred mosta i dela saobraćajnice kod skretanja za Sirču. Radovi su kompletno završeni, ali osvetljenje još nije „pušteno”. Zašto – naša redakcija pitala je „Puteve Srbije”?

U svom elektronskom odgovoru koji je stigao iz Odeljenja za odnose sa javnošću ovog preduzeća, potvrđuju da su radovi na elektroinstalacijama na objektima u blizini takozvane „Kamidžorske  raskrsnice“ i u blizini istoimenog mosta, kompletno završeni, ali da trafo- stanica nije montirana iz bezbednosnih razloga. Kažu, zbog moguće krađe ili oštećenja dok nije priključena na elektro-mrežu, budući da su do sada imali, na drugim lokacijama, neprijatna iskustva.

Kamidžorska raskrsnica – Kraljevo

U toku je, navode, postupak dobijanja Rešenja o priključenju kod nadležne „Elektrodistribucije“ u Kraljevu:

Očekujemo da se taj postupak završi u narednih 15 dana, nakon čega će se obaviti  i samo priključenje i puštanje sistema u rad“, stoji u ovom dopisu.

Druga saobraćajna „crna tačka“ aktuelna je otkada je na Ibarskoj magistrali „nikao“ kružni tok kod kraljevačke fabrike „Leoni”. Kružni tok je pušten u saobraćaj pre nekoliko meseci – ali i dalje je neosvetljen i gotovo neobeležen. U trenutku slanja našeg dopisa JP „Putevi Srbije“ postojao je mali saobraćajni znak koji je noću teško i uočiti, a saobraćajne nezgode koje doživljajvaju naročito vozači koji ne poznaju ovaj deo puta bile su sve češće. Na ovaj problem našoj redakciji, sa molbom da kod nadležnih proverimo ima li nade da se nešto promeni, ukazala je naša sugrađanka Snežana Brnović.

Kako se kružni tok (koji zaista rešava jedan saobraćajni problem i neometano skretanje ka „Leoniju”) nalazi na putu regionalnog značaja i velike frekvencije saobraćaja, pitali smo JP „Putevi Srbije“ – kakvi su dalji planovi, odnosno – da li će i kada kružni tok biti osvetljen i propisno saobraćajno obeležen?

U odgovoru nadležnih, začuđujuće, navodi se da „projekat, na osnovu kojeg je izgrađena kružna raskrsnica,  NE SADRŽI  projekat električnih instalacija javnog osvetljenja“. Ipak, dodaje se:

S obzirom na to, (kao i zbog potrebe povećanja bezbednosti saobraćaja),  JP „Putevi Srbije“ će, u narednom periodu, pokrenuti proceduru izrade Projekta elektro-energetskih instalacija javnog osvetljenja na pomenutoj raskrsnici.“

Kružni tok na Ibarskoj magistrali kod fabrike “Leoni” u Kraljevu

U međuvremenu, ovo preduzeće postavilo je saobraćajne znake na pomenutom kružnom toku, pa to smatramo malom pobedom. I dalje postoje primedbe vozača da su znaci postavljeni ispred samog kružnog toka, pa se postavlja pitanje – koliko će vozačima koristiti.

Svakako je bolje sada, nego bez saobraćajnih znakova. Voziš magistralom, a onda iz totalnog mraka nailaziš na kružni tok, Sa nama koji poznajemo put je lako, ali velike probleme imali su vozači kojima je ovaj put nepoznanica. Zato su se toliko često i dešavale nezgode – smatra Goran Božović kojeg smo u blizini zatekli u trenutku pravljenja ovih fotografija.

Snežana Brnović koja je ovu temu i pokrenula, pita se za šta je predviđen kraj kružnog toka koji (naspram ulaza prema „Leoniju“) ide na drugu stranu, u livadu, i ne završava se?

Za prvih deset meseci ove godine, u odnosu na isti period prošle, u našoj zemlji je smanjen broj saobraćajnih nezgoda, kao i broj poginulih (prošle godine poginule su 494 osobe), ali je broj mladih koji su poginuli povećan. Najviše stradalih je bilo u svojstvu vozača i putnika u putničkim automobilima.

                        M. M. D.