Procenjena vrednost izgradnje je 18 miliona dinara po kilometru, ali će konačna cena biti utvrđena na tenderu, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić; kada bi radovi mogli da počnu?
Državna Reviziona komisija usvojila je generalni projekat brze saobraćajnice od Kraljeva do Novog Pazara, što je prvi korak ka izgradnji ovog puta, izjavio je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
Vesić je objasnio da posle usvajanja ovog dokumenta sledi izrada idejnog projekta i projekta za građevinsku dozvolu, za šta „Putevi Srbije” imaju izabranog projektanta i da bi, ukoliko bude bilo novca, ovaj put mogao da se gradi 2024. godine.
Trasa budućeg koridora ide od auto-puta Miloš Veliki odnosno petlje Preljina, petlje Adrani, na teritoriji grada Kraljeva, zatim preko Drakčića, dolinom Vrdilske reke, preko Konareva, Mataruške Banje, Bogutovačke Banje, Maglič grada, potom dolinom Ibra do Ušća, zatim dolinom reke Raduše do Biljanovca, preko Brvenika do Raške, a zatim dolinom reke Raška do planirane obilaznice oko Novog Pazara.
Vesić je rekao da će dužina brze saobraćajnica Kraljevo-Novi Pazar biti 83,4 kilometra, pri čemu je na trasi predviđeno 13 denivelisanih raskrsnica i dve površinske (kružne) raskrsnice, dva odmorišta i jedno dvostrano parkiralište.
– Biće izgrađena 202 mosta, odnosno 101 most po smeru ukupne dužine 37,12 kilometara – rekao je Vesić i dodao da je procenjena vrednost izgradnje 18 miliona dinara po kilometru, ali da će konačna cena biti utvrđena na tenderu.
On je naveo da će se nakon izgradnje brze saobraćajnice, od Novog Pazara do Beograda putovati za manje od dva i po sata, uz napomenu da će ovaj put obezbediti razvoj i investicije za Novi Pazar, Rašku i Kraljevo.
Prema njegovim rečima, ova saobraćajnica će imati poseban značaj za očuvanje nacionalnog identiteta, jer će omogućiti razvoj kraja u kome se nalaze brojni srednjovekovni spomenici i manastiri, preneo je sajt Vlade Srbije.
Vesić je predočio da će put prolaziti kroz srpsku Dolinu kraljeva u kojoj se nalaze dve banje – Mataruška i Bogutovačka, kao i manastiri Gradac i Žiča i drevni grad Maglič.
Na desetak kilometara od Studenice nalazi se isposnica Svetog Save. Tu su i Petrova crkva koja potiče iz četvrtog veka i Deževa, mesto rođenja Rastka Nemanjića, naveo je ministar.
On je ukazao na to da se na padinama Kopaonika nalazi srednjovekovni grad Brvenik pored koga su manastiri Stara i Nova Pavlica, a tu su i manastiri Đurđevi stupovi i Sopoćani.
Prema njegovim rečima, trinaest kilometara od Novog Pazara nalazi se jedan od ratnih prestonica Nemanjića srednjevekovni grad Jeleč i Manastir Crna reka.
ŠTA JE TO „BRZA SAOBRAĆAJNICA“?
Ovaj termin naši zakoni ne definišu, a u JP „Putevi Srbije“ navode:
„Ovaj termin se koristi za saobraćajnicu koja je namenjena za saobraćaj motornih vozila i koja svojim saobraćajno-tehničkim karakteristikama i građevinskim elementima omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja.
Profil ovakve saobraćajnice je promenljiv i konkretno za brzu saobraćajnicu Kraljevo – Novi Pazar planirane su po dve kolovozne trake za svaki smer“.
Dakle, još malo pa autoput – ukupno četiri trake! Samo bez zaustavnih.
M. M. D.
Na sličnu temu preporučujemo tekstove:
Da li će Ibarska magistrala imati četiri trake?!
Ibarska magistrala odlazi u istoriju
Samo me zanima kako ce mostovi da izdrze nabujali Ibar sa tonama otpada i smeca u vreme obilnih padavina, 4 trake od Bogutovca do Usca su nemoguce, brda ne smeju da se diraju, jer na jednoj deonici u duzini od 8 km kad se radila postojeca magistrala Svetski strucnjaci su utvrdili da je brdo nestabilno odn.da se pomera ka Ibru. Otuda i cesti odroni. Sa 4 neodvojene trake bice kao Novosadski put smrti