Misteriozni Red vožnje gradskog prevoza

Kada je pravljen ugovor, napravljen je propust što nije decidno naznačeno čija je obaveza (a logičnije je da je u pitanju pre obaveza prevoznika, nego grada), da objavi svoj red vožnje

            Kad su mi se pretprošlog vikenda pokvarila kola i kad mi je majstor rekao da će do popravke proći nekoliko dana, nisam se sekirala oko prevoza. Pomislih, ići ću gradskim prevozom, samo da vidim kada saobraćaju autobusi starim putem za Čačak.

            U nedelju veče samouvereno odem na sajt „Autoprevoza Čačak“, koji je nosilac konzorcijuma koji obavlja prevoz na području Kraljeva, uverena da ću očas posla naći red vožnje kroz Ulicu Jovana Deroka. Na sajtu provedoh 20-ak minuta istražujući i – ne nađoh red vožnje.

            „Dobro“, pomislim, „ima sigurno na sajtu grada Kraljeva“. Posle 20-ak minuta traganja, ni na zvaničnom gradskom sajtu ne nađoh red vožnje. Dakle, ni jedna ni druga ugovorna strana na svojim sajtovima nemaju lako dostupan red vožnje gradskog i prigradskog saobraćaja u Kraljevu!

            Na pitanje kada ima autobus između 8-9h, nekoliko komšija odgovori: „Nemam pojma, izađem i čekam, pa ili naiđe autobus, ili neko po ceni karte“. Eto, dakle, jednog od razloga što i pored svih kazni opstaje nelegalni prevoz.

 Komšijske opcije mi nisu odgovarale: nemam vremena da „čekam Godoa“ na stanici, a neću da kršim zakon koristeći nelegalni taksi. Zato prošle nedelje rasuh 2.000 dinara za legalan taksi! (Bilo bi i više da nekih dana nisam  pešačila.)

            Ali tema mi nije dala mira. Nastavila sam da tragam za redom vožnje.

            Misteriozni dokument sa kompletnim voznim redom nađoh u arhivi gradskog sajta posle upornog guglanja sa nekoliko kombinacija ključnih reči. Da vam olakšam – nalazi se na ovom LINKU. Srećom, starim putem za Čačak vozi „Pub Internacional“, koji na svom sajtu ima lako dostupan red vožnje.

Za ostale destinacije: na sajtu „Autoprevoza“ poručuju putnicima da za red vožnje „bez ustručavanja pozovu na 032 400 099“, na tom broju vam daju broj svog predstavnika u Kraljevu 063 619 156, a na tom broju je gospođa koja mi se javila ljubazno ponudila da mi iščita sve polaske.

Propust u ugovoru!

            Sledeći korak bio je da pitam zašto nadležna gradska služba ne opomene prevoznika da krši ugovornu obavezu da građani budu redovno i jednostavno informisani o redu vožnje. Jer, nemoguće je da takve obaveze u ugovoru nema… a nema je! To mi saopštava Milan Milošević, koji u gradskoj upravi radi na poslovima saobraćaja i javno privatnog partnerstva:

            – U jednoj stavci ugovora 4.2.1 pominje se obaveza informisanja putnika, ali u narednim odredbama koje razrađuju ovu stavku, jasno je da se to odnosi na jasno istaknute oznake na autobusima, kao što su naziv i broj linije, garažni broj i slično. U ugovoru se eksplicitno ne pominje obaveza prevoznika na koji će način obaveštavati putnike o redu vožnje – kaže nam Milan Milošević.

            Ko zna koliko se ljudi u gradu Kraljevo, u gradskim službama i organima upravljanja, bavilo ovim ugovorom, ali očito da niko od njih ne koristi gradski i prigradski prevoz. Da koriste, dosetili bi se i obaveze prevoznika da red vožnje bude stalno i lako dostupan na više tehnoloških platformi.

            – Kada je pravljen ugovor, napravljen je propust što nije decidno naznačeno da je obaveza bilo prevoznika, bilo grada, a mislim da je logičnije da je obaveza prevoznika, da objavi svoj red vožnje. Naravno, prevoznik to može da uradi i mimo ugovornih obaveza u cilju korektnih poslovnih odnosa i saradnje sa Gradom. Pokušaćemo da stupimo u kontakt sa prevoznikom  i da sugerišemo da bi trebalo bar na svom sajtu da ima red vožnje gradskog i prigradskog saobraćaja u Kraljevu.

            Milan Milošević smatra da je glavni problem u tome što Kraljevo nema funkcionalnu autobusku stanicu i da će sve biti drugačije kada Grad postane vlasnik stanice. (To će se uskoro dogoditi, a po kojoj ceni i uslovima, pročitajte u ovom TEKSTU). Tada će odlučivati između ostalog i o tome ko će sve i kako moći da objavi red vožnje na stanici.

            U međuvremenu izražavam sumnju da će se na sajtu „Autoprevoza“ naći red vožnje za područje Kraljeva, jer nema ni onog za područje Čačka. Zbog toga se čini kao najlakše – i građanima i Gradskoj upravi – da na naslovnoj strani gradskog sajta jedan od banera vodi na red vožnje u gradskom i prigradskom saobraćaju.

 Radmila Vesković

2 komentara za naslov “Misteriozni Red vožnje gradskog prevoza

  1. У цивилизованом свету, на сваком аутобуским стајалишту стоји ред вожње. Има око 150 стајалишта на територији Града. Колико коштају 150 табли на којима је одштампан ред вожње? Милион евра? Не брукајте се!

Comments are closed.