Iz Italije stiže „Kontakt“ – predstava o otuđenosti modernog društva koje veliča (anti)heroje

Grupa glumaca iz Kraljeva, Novog Pazara i Užica vratila se sa desetodnevnog putovanja u Italiju, u kojoj je predano radila na predstavi Kontakt kanadskog reditelja Majkla Divajna, po čijem tekstu je i rađena predstava

 Deset dana tehničkih i generalnih proba odvijali su se u prostorima Teatra Potlač, koji je bio naš domaćin i domaćin festivala FLIPT, na kojem je predstava premijerno izvedena.

Glumci koji su radili u predivnom italijanskom ambijentu Fara in Sabine deo su kraljevačke Grupa Grupe, i poznati su posetiocima Kraljevačkog pozorišta i festivala Anfiteatra – Vladan Slavković, Svetlana Milenković, Vladimir Jovanović i Tamara Mladenović, a pojačanje je pristiglo iz Regionalnog pozorišta Novi Pazar, odakle im se pridružio glumac Rifat Rifatović, kao i iz ansambla Narodnog pozorišta Užice, čiji je deo glumica Ivana Pavićević. Kraljevčanka Minja Milovanović bila je aistentkinja režije.

Glumačka ekipa imala je izmena usled neizvesnosti koju je sa sobom u svim poljima donela aktuelna epidemiološka situacija, ali „ekipa koja se iznedrila kroz proces je jedna od najjačih glumačkih ekipa sa kojom sam ikad sarađivao“, reči su Vladana Slavkovića.

Predstava KONTAKT je nastala kao deo višemesečnog rada sa glumcima iz Kraljeva, Novog Pazara i Užica kroz niz radionica online i uživo – dodaje Slavković.

On ističe da je ovo predstava o otuđenosti modernog društva koje živi bez kontakta u onlajn svetu, gde veliča svoje (anti)heroje:

Nažalost, živimo u vremenu u kojem je „crna hronika” glavni pedagog u našoj zemlji. Mediji, društvene mreže i javnost na svetu korespondiraju sa sopstvenom podsvešću koja žudi za „krvavim” naslovnim stranama, te nije neobično što obrađujemo baš ovu temu.

Sve veća otuđenost među ljudima dolazi do izražaja i predstava se bazira upravo na tome, sa željom da ljudi postanu ljudi, ocenjuje mlada glumica Tamara Mladenović.

Za Tamaru, studentkinju glume na Akademiji umetnosti u Beogradu, ovo predstavlja iskustvo za pamćenje, jer nije imala prilike da do sada učestvuje u ovakvim projektima, a planinski ambijent Fara in Sabine izazivao je u njoj osećaj slobode, nesputanosti i posebne energije:

Pruženu priliku dugo ću pamtiti kao nešto što mi je dalo mogućnost ka daljem usavršavanju, pronalaženju sebe, sticanju novih iskustava u drugačijoj formi izvođenja predstave na sceni. Imali smo priliku da učestvujemo na radionici pokreta vođeni instrukcijama glumaca Ćincije Grande i Andree Latarija, koji su nas učili da snaga pokreta i energije doprinosi izražavanju na sceni, a samim tim i jačanju timskog duha.

Tamara dodaje i da je ranije imala prilike da radi sa Majklom Divajnom, kako na radionicama tako i na predstavi Euridika, u Kraljevu, ali predstava Kontakt ostavila je na nju nesvakidašnji utisak.

Ni Vladanu Slavkoviću rad sa kanadskim rediteljem nije nepoznat, jer saradnja sa njim traje već 15 godina, a iza sebe ostavila je nekoliko glumačkih radionica i četiri predstave u produkciji Grupa Grupe:

Svaki put smo udruživali svoje znanje i svoja sredstva da stvorimo novu, drugačiju formu pozorišne umetnosti za generacije mladih glumaca Grupa Grupe i da prikažemo programe i predstave stotinama Kraljevčana na ANFITEATAR festivalu, ali i u redovnom repertoraru Grupa Grupe.

O radu sa Majklom Divajnom govori i glumica Ivana Pavićević, ističući da je  vredan i koristan za glumca na više nivoa:

Osnovna vrednost leži u samom načinu rada koji na prvom mestu podrazumeva duboku introspekciju i prisustvo u samom trenutku. Ovo zahteva izuzetnu hrabrost koja se oslobađa, čak i ako je duboko sakrivena. Još jedna neizostavna prednost ovakvog procesa je spajanje glumaca što, kako je pomenuto, sa samim sobom, tako i sa svojim glumačkim partnerima. Povezanost sasvim različitih ljudi u jedan isti dah iziskuje visoku empatiju, toleranciju, poverenje itd. i najzad spaja ljude na jedan iskonski i neophodan način kako za pozorište tako i za sam život.

Tekst je obrađen u skladu sa svetskim trendovima pozorišne umetnosti i reditelj je insistirao na brzom nizu scena koje govore puno i kao svoj jedini alat koriste glumačku kreaciju.

To je još jedan razlog zašto volim da radim sa Divajnom: on poštuje glumca i izaziva ga do i preko njegovih granica, a onda njegov rad smešta u okvire potrebne forme da proizvede dobru predstavu – pojašnjava Slavković.

Dirnuti svime što su naučili i osetili u svakodnevnim radionicama, okruženi umetnošću, začinjeno pravim italijanskim duhom gradića Fara in Sabine, ali i onim večnim duhom Rima, u kojem su takođe imali prilike da uživaju, glumci su, uz pregršt iskustava i utisaka, u Srbiju doneli i predstavu Kontakt, koja će svoj život nastaviti ovde, a domaću premijeru imaće upravo na Anfiteatru u septembru ove godine.

Dođite, jer će „kraljevačka publika, kao i svaki put, imati prilike da vidi jednu energičnu, modernu i dobru predstavu“.

      Minja Milovanović

Ostavite komentar

E-mail adresa se ne objavljuje. Obavezna polja *