10. mart 2019.
Procedura javnog privatnog partnerstva se odužila, pa će potrajati izbor prevoznika, ali i neopravdano veći budžetski trošak, a dok je javni prevoz „u leru”, to može koristiti samo kraljevačkim taksistima, kojih je u Kraljevu oko 600
Nezadovoljstvo skupoćom javnog prevoza u Kraljevu kulminiralo je u novembru prošle godine, kada su se na sednici gradske skupštine, na račun lokalne vlasti, čule i teške optužbe da se Kraljevčani četiri godine voze neopravdano skuplje i da je tako proćerdano nekoliko miliona dinara budžetskih para. Bilo je tada govora i da su se čak i lično okoristili potpisnici ugovora nastalog putem klasične javne nabavke. Formirana je komisija sa zadatkom da pripremi dokumentaciju za raspisivanje poziva za javno privatno partnerstvo.
Predlog je i sačinjen i umesto dosadašnjih 59 dinara po kilometru, koliko je, uz naplatu karata, iznosila dotacija angažovanom prevozniku „Vulović transport” iz Kragujevca, predviđen je maksimalni iznos od 45 dinara po kilometru. To bi značilo i mesečnu budžetsku uštedu od dva-tri miliona dinara. Stoga je 20. decembra prošle godine raspisan poziv za javno privatno partnerstvo, u kojem je stajalo da budući prevoznik mora angažovati 36 autobusa, od kojih su 23 veća i 13 manja, da ne budu stariji od deset godina i da je polovina vozila najsavremenijih tehničkih karakteristika i opreme, što se tiče ekologije i udobnosti putnika. Tu je predviđena i dotacija iz budžeta. Ali, najviše 45 dinara po kilometru i taj postupak je već trebalo biti okončan. Međutim, jedan zainteresovani se, posredstvom svog pravnog zastupnika, a reč je o beogradskom preduzeću „Trans produkt bus prevoz”, obratio Republičkoj komisiji za zaštitu prava ponuđača. Od više primedbi, suštinska je ta da je ovaj postupak morao biti sproveden shodno Zakonu o javnim nabavkama, a ne propisima o partnerstvu. I, dok se čeka rešenje od komisije, kako doznajemo, pristigle ponude su otvorene, pa se zna da je od pet pristiglih, dosadašnji prevoznik ponudio cenu za 60, 5 dinara po kilometru, što se tiče budžetske dotacije. Znači, za 1,5 dinara skuplju nego dosad, a konkurentska firma „Auto-prevoz Čačak” 44 dinara, dakle dinar ispod onog maksimalno navedenog iznosa u pozivu za javno privatno partnerstvo.
No, u gradskoj upravi tvrde da kraljevačka skupština konačnu odluku neće doneti do rešenja komisije za zaštitu ponuđača, a onda će biti izabran najpovoljniji prevoznik ili će postupak biti ponovljen, što bi značilo i naknadno vreme u kojem će se iz budžeta nepotrebno odlivati dva-tri miliona dinara.
Istina, dok je ovdašnji prevoz „u leru”, to može koristiti samo kraljevačkim taksistima, kojih je oko šest stotina, a jedan broj njih voze po ceni autobuske karte ne poštujući odluke gradskih vlasti o 53 dinara za start i 50 dinara po pređenom kilometru.
tekst i foto: Miroljub Dugalić
izvor: “Politika”