Za rekonstrukciju mosta Grdica – Oplanići preko Zapadne Morave Grad Kraljevo izdvojio je 17 miliona dinara: dok ne bude popravljen, meštani do kuća kruže 5 kilometara u jednom smeru, a sa snegom sve je postalo još komplikovanije
– Od kada most nije u funkciji, do roditeljske kuće u Oplanićima idem kolima do mosta sa grdičke strane, tu ostavim kola, pređem peške i tako nastavim do kuće koja srećom nije daleko od Zapadne Morave. Meštani Oplanića koji žive dalje, snalaze se na razne načine: neko ih preveze do mosta, a sa druge strane naruče taksi, ko ima kola, ide nekim od kružnih puteva. Zaista je veliki problem – priča za portal KRUG naš kolega Milisav Misa Radovanović, koji svakodnevno putuje na relaciji Grdica – Oplanići.
Misa kaže da je sve postalo još komplikovanije kada je pao sneg, jer putari nisu očistili put od Grdice do mosta.
– Verovatno su računali da nema saobraćaja preko mosta, pa zašto bi čistili, ali su zaboravili na pešake koji bi nekako trebalo da se domognu grada, i obratno. Taj dan kad je napadao sneg čitav kilometar sam pravio prtinu do mosta, a isto me je dočekalo i sa druge strane: od mosta do puta kroz Oplaniće.
Most preko Zapadne Morave koji od Grdice vodi ka Oplanićima, Popovićima i Sirči zabranjen je za upotrebu početkom avgusta, jer je ogromna količina otpada danima pritskala, pa na kraju opasno oštetila noseće stubove. Zbog toga meštani ovih sela već pola godine do grada i obratno moraju ili ovako kao Milisav Radovanović, ili nekim od zaobilaznih puteva, koji su svi za oko 5 kilometara duži nego onaj preko Grdice.
Rekonstrukcija mosta je predviđena za ovu godinu, sredstva su izdvojena u gradskom budžetu, ali tek prestoji procedura javnih nabavki. Direktor JP za uređenje građivinskog zemljišta Aleksandar Nestorović kaže da je za most Grdica – Oplanići planirano 17 miliona dinara:
– Prošle godine smo odradili projektnu dokumentaciju. Projekat rekonstrukcije je radio profesor sa Građevinskog fakulteta u Nišu. Sada predstoji da Grad usvoji Plan javnih nabavki, a ovaj most će biti jedan od prioriteta. Međutim, za početak radova biće neophodni i određeni hidrološki uslovi, odnosno nizak vodostaj Zapadne Morave. Teško je predvideti kada će to biti, možda već krajem ferbuara ili u martu ako ne bude većih padavina, a možda kasnije – kaže Nestorović i dodaje da je projektna dokumentacija poslata i u JP „Putevi Srbije“, na njihovo traženje, i postoji mogućnost da oni urade most, jer je na trasi budućeg autoputa Preljina – Pojate.
Prema našoj slobodnoj proceni, most bi u najboljem slučaju mogao biti u funkciji krajem proleća. Uz ovaj tekst objavljujemo fotografije Nemanje Nikolića, koji vrlo često ide za Oplaniće i upoznat je sa mukama meštana:
– Već mesecima skoro dve hiljade meštana sela preko Morave čeka da se neko seti i sanira most. Zamislite koliko samo ima dece koja prelaze preko tog mosta. Ja idem kolima preko Kamidžore i to mi je oko pet kilometara duže u jednom pravcu, a slično je i sa ostala dva zaobilazna puta, preko Adrana ili Miločaja. Dakle, ljudi koji žive u ovim selima ako imaju kola, već mesecima prelaze deset kilometara više nego da idu preko mosta u Grdici. Onima koji nemaju kola, još je teže da se prevezu do grada i obratno – kaže Nemanja Nikolić.
Voleli bismo da naša smela prognoza da će most biti popravljen početkom juna stvarnost demanutuje. Sa najvećim zadovoljstvom priznaćemo grešku u proceni i izvestiti da je most Grdica – Oplanići „gotov pre roka“!
Tekst: R.Vesković
Foto: Nemanja Nikolić
Ma neka otvore bar jednu traku za vozila, 12 km ima u jednom pravcu do grada na kamidzoru, dok se ode do grada i nazad napravi se kilometraza kao do vrnjacke banje da putujemo.
Nestorović kad obeća to vam je rešeno, on drži reč, bar kao i ostali iz bulumente…..
Bravo za Misu. Kakav udarnik. Čovek se žrtvuje za opštinu, a NJEGOVI iz opštine ni da mrdnu du.etom. S obzirom da se žrtvovao, po natprirodnim vremenskim uslovima da sebi, a i drugima, osposobi put do Kraljeva, treba ga ove godine nagraditi najvišim odlikovanjem koje grad ima. Majke mi, ne zezam se.