Zašto kasne veliki projekti u Kraljevu?

Godinama se u Kraljevu najavljuje gradnja nekoliko komunalnih objekata, ali  još nema ni naznaka početka radova već je sve samo u obećanjima, dokumentaciji i projektima

Grad Kraljevo je mesto od 92 naselja i područja na kome živi oko 111.000 stanovnika, što je za oko 14.000 manje u odnosu na proteklih  desetak godina. Ta brojka se ranije retko kada smanjivala osim u ratnim vremenima, jer Kraljevo je oduvek bilo mesto gde se više dolazilo nego odlazilo. Jer, to je prostor bogate istorije, a danas moderan grad, regionalni centar…Ali, takav grad odavno nema autobusku stanicu već stajalište, nema deponiju nego smetlište, nema nijednu javnu garažu, a ni blizu dovoljno parking mesta, nema zatvoreni, već samo otvoreni bazen. U obližnjem Magliču, do srednjovekovne tvrđave umesto mostom preko Ibra dolazi se skelom… Sve to, a i mnogo više se poodavno gradi, ali samo prema najavama i obećanjima lokalnih, pa i najviših državnih finkcionera.

Autobuska stanica odavno je, zbog oronulosti i zapuštenosti, izgubila taj status. Sada je samo stajalište. Jer, neuspešan je bio pokušaj privatizacije, pa je objekat za 79 miliona dinara kupio grad. Onda je dve godine trajala procedura i izrada projekta rekonstrukcije. Napokon, sudeći prema nedavno urađenom projektu rekonstrukcija će koštati 156 miliona dinara.

Visoka je to suma, pa smo odlučili da radimo projekat za privatno javno partnerstvo. Ponudićemo taj posao privatnicima, a mi smo sredstva za to u budžetu opredelili. Videćemo ima li zainteresovanih, pa kad se to završi sa partnerom ili sami znaćemo kada će i radovi početi – rekao je nam je dr Predrag Terzić, gradonačelnik Kraljeva. On nam je još objasnio da je u toku izrada projekta mosta preko Ibra, ispod srednjovekovne tvrđave Maglič, koja je odavno turistima dostupna samo skelom i čamcima preko Ibra. Jer, nabujala reka je most odnela pre pet godina.

Tu je izdvojeno 475 miliona dinara, većim delom od države, a manjim iz budžeta grada Kraljeva. Dovoljno za izradu projekta ne samo mosta već velikog parkinga i replike starog srpskog sela, dakle za turiste zanimljivog komleksa. Formiran je konzorcijum od nekoliko firmi za izradu projekta i izvođenje radova. Tu je bilo problema oko uslova i saglasnosti Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture, onda su neki planski dokumenti bili u nesaglasju. Mislim da će to ubrzo biti rešeno pa se može reći da će radovi početi naredne godine – kaže Terzić.

Gradnja zatvorenog bazena u Kraljevu počela je davne 2016. godine, odnosno tada je iskopana rupa što je značilo početak radova. Ali, stanje je i danas isto, osim što u „bazenu” rastu trava i šiblje. A tada je, uz utrošak od 900 miliona dinara, ne samo od strane lokalnih, već i političara na višim funcijama obećan završetak radova do 2019. godine. Očigledno da je reč o revidiranju ranijeg projekta, jer na naše pitanje nedavno upućeno Marica Mijajlović, direktorki Javnog preduzeća za uređivanje građevinskog zemljišta Kraljevo ona ukratko napisla:

– Usvojen je koncept za gradnju zatvorenog bazena, pa se trenutno radi idejni projekat.

Ranijih godina bila je posebno aktuelna gradnja deponije u Kraljevu, ali se to odavno ne pominje već se prostor obezbeđuje nasipanjem zemlje i povremenim paljenjem smeća od strane nepoznatih osoba.

A što se tiče gradnje bar jedne javne garaže, jer je u Kraljevu oko 38.000 vozila, a svega 1.200 uređenih parking mesta, to se odnedavno više pominje. Međutim, ni oko toga se ne zna kada će gradnja i početi… Ponovo je aktuelna i izgradnja Dijagnostičkog centra kraljevačke bolnice i tu je, kako doznajemo, projekat na reviziji, pa bi dogodine trebalo da počne gradnja.

Stiže zabrana za „teretnjake”

Sve veće nezadovoljstvo Kraljevčani izražavaju zbog prolaska teških kamiona, natovarenih kamenim blokovima, mostom preko Ibra i gradskim ulicama. Taj tovar se vozi iz pravca kamenoloma Kamenica u podnožju Goča i iz Paraćina, a za potrebe izgradnje Moravskog koridora.

Dok se ne dođe do gradskih ulica, putevi su državni i mi tu nemamo nadležnost, ali mislim da ćemo imati razumevanje republičkog inspektora za saobraćaj da se prevoz kroz grad zabrani i ova vozila, sa ovako teškim teretom usmere obilaznicom oko Kraljeva – kazao je Terzić.

Pomenuta obilaznica počinje u selu Ratini na putu od Vrnjačke Banje do Kraljeva, pa oko grada do budućeg koridora.

Tako se o otvaranju svih pomenutih gradilišta, a posebno rokovima okončanja gradnje ovih planiranih i narodu obećanih objekata – ne zna. Stoga smo, pomalo u šali, dr Predraga Terzića, gradonačelnika Kraljeva  (SNS) upitali:

Da li ćete uspeti da sve ovo okončate dok ste na vlasti?

– O, da, da. Mnogo ranije! – odgovorio nam je Terzić.

M. Dugalić

izvor: Politika