17. maj 2017.
Kako je od posla koji traži celog čoveka svakog dana u godini, Nenad Ilić, vlasnik kraljevačkog „Miraža“, napravio uspešnu priču poslušavši savet drugih uspešnih ljudi – mušterijama nikada ništa ne treba nametati, već samo slediti njihove želje
Kada je na jednom skupu o preduzetništvu u Kraljevu, pre nekoliko godina. jedan od predavača, ukazujući na razliku između uspeha i neuspeha, pomenuo stalno traganje za boljom verzijom sebe i svog posla kao sjajan obrazac za put u društvo uspešnih, postavio je slušaocima pitanje:
– Zašto u Kraljevu nije mogao da radi kafić Novaka Đokovića, koji je zatvoren nekoliko meseci posle otvaranja, a odmah pored odlično rade dva lokala „Miraža“?
Na zbunjeno sleganje ramenima onih koji su ga slušali, predavač je sam i odgovorio – u pitanju je odlična procena menadžmenta „Miraža“:
– Oni ne pokušavaju da nametnu svoje ideje mušterijama, već jednostavno – rade samo ono što gosti traže ili žele – pojasnio je.
Da li su to u kraljevačkom „Miražu“ znali teoretski ili su samo poslušali svoj osećaj za biznis – manje je važno. U tom lancu vlasnik-menadžeri-šef kuhinje i pomoćni radnici-konobari-šankeri, vrlo dobro su primenili preporuku drugih uspešnih ljudi. Ona je vrlo jednostavna, a glasi – „nikada onima „ispod vas“ ne govorite kako nešto da urade; kažite im šta treba da urade i bićete zadivljeni njihovom genijalnošću“.
ZA KORAK ISPRED DRUGIH
Nenad Ilić, vlasnik „Miraža“ od ulaska u svet poslovnih ljudi pripada onima koji žele da im ono što rade – traje. Svoj posao ne vidi samo onakvim kakav on danas jeste, već sa vizijom kakav bi želeo da taj posao postane u budućnosti.
Tako je od početka, još otkad je zagledan u neke daleke godine video i ono što drugi nisu umeli ili nisu mogli da vide.
Ima, naravno, i onih koji danas više nisu deo priče o „Miražu“, ali će zauvek biti njegovi prijatelji, deo njegove istorije, iako sada rade neke druge, svoje poslove. Svako od njih „Miražu“ je dao ono najbolje što je u datom trenutku umeo. Oni koji danas vode „Miraž“ više su od prijatelja, skoro kao članovi porodice. I kad je porodica u pitanju, opet je to pravilan zatvoreni krug. Jer, u posao u kojem uvek morate da koračate bar jedan korak ispred drugih, uključeni su i Nenadov brat, majka, supruga, kum
„Ako vam je neophodno osam sati sna, ne možete potpuno da se predate poslu, teško vam padaju nabavke i rešavanje problema u hodu – zaboravite na posao preduzetnika!“ Ovakav natpis, kažu iskusniji, trebalo bi da stoji kao upozorenje svima koji se odvaže da „uskoče“ u preduzetničke vode, a za one koji ulaze u svet ugostiteljstva, spisak „ako“, mnogo je duži.
Ilić je bio sasvim mlad kada je uplovio u svet biznisa, a danas, sa više od 25 godina iskustva u ugostiteljstvu, voli da kaže kako je većinski vlasnik njegovog posla – kafana.
– To je kao neki živ organizam koji stalno traži nešto novo, da kao vlasnik pratite želje gostiju, zakone, uredbe, gradske propise, kretanja u društvu, finansijsku i monetarnu politiku, politiku uopšte – kaže Ilić, odbijajući da prizna da je njegov posao teži od drugih, ali da otežavajuća okolnost jeste to što „u ugostiteljstvu posao traje 20 sati dnevno, 365 dana u godini“.
KVALITET JE UVEK NEPROCENJIVO VREDAN
U ovom poslu nema vikend-opuštanja, još manje letnjih ili zimskih odmora. Da će uspeti u tom poslu mogu da računaju samo oni koji su svesni da teškoće i borbe koje imaju danas, nisu ništa drugo do cena koju moraju da plate za pobede koje ih, možda, čekaju sutra.
– Baš kada svi odmaraju, mi smo „u punom pogonu“ i zato ovo jeste posao koji morate da volite da biste uopšte mogli da ga radite. Kod mene jeste tako, a najveće satisfakcije su mi dve činjenice. Jedna, da u objekte „Miraža“ neki ljudi koji su bili naši gosti kao sasvim mladi, sada dolaze sa svojom decom ili, čak, i unucima. Druga se ogleda u ponosu što me je „Miraž“ prevazišao i, nekako, postao i jedan od simbol našeg grada, jer se često dešava da, kad sam van našeg mesta upoznam ljude koji ne znajući ko sam, kad čuju da sam iz Kraljeva, kažu: „Kraljevo? Bili smo tamo u lepim lokalima „Miraža“ – ponosan je Ilić.
Upornost i vizija, stalna ulaganja, stav da kvalitet nije skup, već neprocenjivo vredan, „razlog“ su zbog kojeg „Miraž“ danas ima četiri ugostiteljska objekta: istoimenu piceriju, poslastičarnicu-pekaru „Extreme“, sezonski plažni bar „Spherico“ pored Ibra i fine dining restoran „Authentic“ u samom srcu grada na Trgu srpskih ratnika.
Ako vam se čini da svaki od njih ima dušu, treba da znate da je sve enterijere i eksterijere lokala „Miraža“ osmislio Nenadov dugogodišnji prijatelj i saradnik Bojan Đurović (“Ambijent plus“), kao i da su godinama, zbog obostranog međusobnog poverenja, za sve radove na objektima „Miraža“ uvek angažovae iste kraljevačke firme: „Min inženjering“, „E elektro“, „Radijator inženjering, „Izopan“… Neke su tajne, izgleda, vrlo jednostavne, a magija često leži u nekoliko reči: da biste uspeli, treba da se okružite ljudima koji veruju u vaše snove.
. Svirali smo nekoliko puta u Mirazu. Uvek smo bili vise nego ispostovani u svakom pogledu. Zelim Vam da radite jos dugo. http://www.kraguji.com
. [b]Radio dugi niz godina,i bez plata i sa platom,na kraju sve isplaceno,Nenad je lik koji ume da pravi pare i to je to,brand Mirage ga je prevazisao i sad samo proverenim nacinima ide dalje i vise,i tako ce da bude dok Nenad bude zeleo,vrlo prosta stvar…[/b]
. Za uspešnost njihove firme zna se ko je zaslužan svi hvale Neša i Bucu, Karla i Njegoša a nko ne pominje njzaslužnijeg brata Budija (Predraga).
Voli vas LEŠEVIĆ-Motors d.o.o.
. Evo sad sam ih pitao, dok sam ispijao “malu-punu”
Kažu, sve je ok! Da nismo zadovljni, promenili bi poslodavca.
…a ti si Maro hejterka koja ne voli svoj grad i njegova, sad već, kultna mesta, kao što je Mirage!
. Ne gotivim ni Neša ni Budija, ali sam redovan gost u njihovoj kafani…
Nemam čak ni neki razlog da ih ne gotivim, valjda sam zavidan, ali kafanE im rade super i u svakoj je ambijent extra! Dobra muzika, vrhunska klopa, ljubazno osoblje, šta ćeš više?! U svakom slučaju, nastavljam da idem u Autentik… i ja i moja ekipa!
. Čitam komentare i ne verujem. Tu sam kraljevčanin i poznajem ih sve… Pa bre ljudi jeste provalili, da kod njega radnici rade po 7-8 godina i ne menjaju firmu. Šta vam to govori? Pa da im je dooobrooo bre! Pitajte Karla, Njegoša, malog Vladicu… to su ljudi koji rade kod njega godinama, a siguran sam da nisu mentalaći koji ne bi promenili firmu da ih gazda maltretira…
. …e kada bi nam svima bilo kao Nešovim radnicima?!
Sutra da me pozovu, prešao bih kod njih, bukvalno – SUTRA
. Obožavam ovog čoveka, njegovog brata i njihove lokale. U Ekstrimu doručkujem, u piceriji ručam, a u Autentiku večeram…i prezadovoljna sam! Leti, rado odlazim u Sferiko i provodim vreme sa dragim osobama… Da je sreće da imamo više ovakvih lokala, svima bi nam bilo bolje! Iskreno, njihovim radom sam baš oduševljena. Ćaaaooo
. Svi lokali Miraza izgledaju odlicno i super je usluga i jos bolja ponuda. Steta je sto nemamo bolji standard pa da mozemo normalno da priustimo nedeljne ruckove i izlaske. A sto se tice zadovoljnih i nezadovoljnih zaposlenih – toga ima svuda. Ja sam samo gost, nekad kao momak bio svakodnevni a sad sa porodicom bar jednom nedeljno na sladoled, pizu ili rucak u restoranu. Svaka cast!
. Veliki pozdrav za Nesa i Bucu.Svaka Vam cast.Koliko su korektni u poslu i u odnosu sa ljudima koji rade kod njih najbolje to mi znamo.Veliko HVALA
. Ovo je jedini lokal u Kraljevu u koji idem, kada dodjem. Ambijent je prelep, usluga je na visokom nivou i hrana je preukusna. Ne poznajem vlasnika Nenada, ali činjenica je, da je u pitanju neki neozbiljan lik, restoran mu ne bi izgledao i poslovao, ovako dobro. Nastavite tako! Srećno!
. Neka promene poslodavca l ako im ne odgovara. Tamo ima ljudi koji rade i po deset godina
. Svaka cast i Miražu i Nenadu. To je stvarno tezak posao u kojem treba opstati tolike godine
. Pitajte zaposlene u Mirazu!
. Ne mogu da verujem sta sam procitala na ovom ozbiljnom portalu. Pomenuti vlasnik je obican sitni robovlasnik. Zasto autor nije anketirao njegove radnike, koji se u lokalu nprestano smenjuju jer mnoge od njih izrabljuje.