5. april 2020.
Ova FB grupa trenutno ima oko 2.700 članova, a na „virtuelnoj pijaci“ može se izložiti ili pronaći sve: voće, povrće, živina, mlečni proizvodi, jaja, cveće, lekovito bilje, kozmetika, alati, domaća alkoholna pića, čak i – uskršnje dekoracije
Odlukom nadležnih organa, u cilju zaustavljanja epidemije virusa Covid-19, pijace na teritoriji Srbije su zatvorene do daljeg, što je donelo velike probleme proizvođačima. S obziirom da se radi o, uglavnom lako kvarljivoj robi, za većinu proizvođača, ekonomski gubici su ogromni. Troje mladih entuzijazista iz Kraljeva, prepoznali su ove probleme i rešili da formiraju prvu „online pijacu”, grupu na Fejbuku, koja će povezati proizvođače i kupce sa teritorije Kraljeva što se, sudeći po broju članova i prodajnih postova na dnevnom nivou, pokazalo kao odlična ideja.
Za sedam dana postojanja FB grupa Pijaca Kraljevo online prodaja okupila je oko 2.700 članova, a pored poljoprivrednih proizvođača, šansu da predstave svoje proizvode imaju i svi oni koji inače prodaju na pijaci, pa je osim voća, povrća, živine, mlečnih proizvoda i jaja, ovde moguće pazariti i cveće, lekovito bilje i kozmetiku, alat za domaćinstvo, domaća alkoholna pića i uskršnje dekoracije.
Prema rečima moderatora stranice Julijane Radenković, cilj osnivanja grupe je, pre svega, da se u teškim trenucima, pruži najbolja alternativa za obe strane, kako za trgovce, čija osetljiva roba ne može da čeka završetak vanrednog stanja, tako i za kupce, koji su uskraćeni za sveže poljoprivredne proizvode. Iako je, kako kaže, ideju o virtuelnom povezivanju malih proizvođača sa potrošačima imala i ranije, trenutna situacija pokazala se kao idealan trenutak za početak, a interesovanje za prijem u grupu novih članova je veliko.
– Veliki je broj ljudi oduševljen idejom o postojanju FB grupe Pijaca Kraljevo online prodaja. Imamo dosta pozitivnih komentara, koji dokazuju da je za tim postojala potreba odavno i da je nastala u pravom trenutku, s obzirom da štiti lokalne proizvode i promoviše, pre svega, male porodilčne poljoprivredne proizvođače – za portal Krug, istakla je Radenković.
Ovakav vid kupovine, prema njenim rečima, treba da stvori poverenje između proizvođača i kupaca, a kupcima se konačno pruža šansa da javno ukažu na proizvode kojima su zadovoljni, ali i ukažu na one kojima su nezadovoljni.
– Preporuka najbolje prodaje proizvode ili, kako se to u narodu kaže, reklama „od usta do usta”. Ovo je prilika da poljoprivredni proizvođači predstave svoje gazdinstvo i proizvode i stvore bazu svojih kupaca. Ukazala bih i na činjenicu da su veliki trgovinski lanci male proizvođače ostavili u senci. Sa druge strane, kupci su se sa snabdevanjem svežih poljopriovrednih proizvoda i ranije susretali. Kao prvo, radno vreme pijace je pre podne, kada većina ljudi radi ili – prosto ljudi nisu u mogućnosti da dođu u drugi deo grada, kako bi kupili sveže voće i povrće. Sa druge strane, svesni smo da prodavci na pijaci, u velikom broju slučajeva, nisu i proizvođači, što ne kritikujem, samo ukazujem da su proizvođači daleko u tom lancu stvaranja dohotka, a naša je želja da to barem delom promenimo – pojašnjava administator ove Facebook grupe.
S obzirom da mnoge zanima na koji način funkcioniše prodaja, Julijana navodi da je uloga administratora grupe isključivo pomaganje u promociji proizvoda, bez posredovanja u prodaji i bilo kakvog organizovanja transporta proizvoda do kupaca.
– Želja nam je da pomognemo poljoprivrednim proizvođačima u ovom teškom vremenu, ali i sugrađanima da se snabdevaju svežim namirinicama od naših lokalnih proizvođača. U tome mi pomažu Tatjana Radenković i Nataša Janjić, na čemu sam im veoma zahvalna – dodaje naša sagovornica.
S obzirom da društvene mreže predstavljaju budućnost u prodaji, ova Kraljevćanka veruje da se virtuelna pijaca može održati i dodatno graditi i nakon završetka vanrednog stanja, što će se pozitivno odraziti i na razvoj malih proizvođača i lokalnih proizvoda.
U grupi su se pojavile i ponude prevoznika da prodavcima koji nemaju sopstveno vozilo prevezu robu do kupca i na više adresa vozilom do 500 kilogarama po ceni od 35 dinara po pređenom kilometru.
Prenosimo i sugestije naših čitalaca da možda ne bi bilo loše da ova FB grupa ne bude zatvorena, već javna, kako bi objave mogao da vidi što veći broj korisnika ove društvene mreže.
Jovana Ristić
. [b]Kako da narucim robu na kucnu adresu[/b]
. KAKO MOŽE DA SE PORUČI ON LINE A DASE NEMA FB PROFIL.HVALA
. POZDRAV !
. B
I
U
. Za svaku pohvalu.
. Zatvorili su pijace na otvorenom zbog bezbednosti ali zato rade marketi u koje se ugura po nas dvadeset i to je ok !? Znači li to da su naši seljaci, proizvođači, nebezbedni za nas (malo)građane ili vrhuška favorizuje razne Disove, Maksije, Amane, Ideje,….. i ostale parajlije na račun poljoprivrednika i krajnjih potrošača ?!?