Danas su završeni građevinskmi radovi na mostu u Grdici ka Oplanićima, predstoji postavljanje signalizacije i konstrukcije koja će ograničiti visinu vozila. Kao i preko mosta u Adranima, biće zabranjen teretni saobraćaj, a moguć prolazak automobila i nižih traktora, ali ne i svih poljoprivrednih mašina
Posle punih godinu dana danas su preko mosta na Zapadnoj Moravi u Grdici prošli automobili iako objekat još nije zvanično pušten u saobraćaj. Ovaj most vodi ka Oplanićima, Sirči, Popovićima, Trgovištu…
Građevinski radovi su danas okončani, rekao nam je Slobodan Borovićanin, građevinski inženjer u GP „Nikolić“, preduzeću koje je bilo izvođač. Radovi su počeli u aprilu, zatim je došlo do izmena u projektu, nastavljeni su 10. juna i evo danas najzad završeni. I nama laicima na mostu su uočljiva znatna ojačanja stubova i grede. Most još nije zvanično pušten u saobraćaj, jer nedostaje saobraćajna signalizacija koja će ograničiti brzinu kretanja i rastojanje vozila na mostu, kao i nosivost.
Do kraja nedelje trebalo bi da usledi i postavljanje portala – metalne konstrukcije koja će ograničiti visinu vozila koja će moći preko mosta, kao što je to pre desetak dana učinjeno i na mostu preko Zapadne Morave u Adranima. Betonske stope su već postavljene. Danas popodne kada smo bili na mostu u Grdici (kojoj pripada katastarski, a svi ga zovu mostom u Oplanićima) brojni meštani dovezli su se do mosta da se svojim očima uvere da je prohodan.
Nije ni čudo, jer prethodnih godinu dana više hiljada njih koji sa ove ili one strane reke imaju kuću ili imanje, putovalo je 5 kilometara duže u jednom pravcu. Kada je u julu i avgustu izvesno vreme bio zatvoren i most u Adranima, pojedini meštani su dnevno pravili i 30 kilometara više u oba pravca. Jedan od njih je i Milan Marković, koji živi u Grdici, a u Trgovištu mu je rodna kuća i imovina:
– Od moje kuće u Grdici do one u Trgovištu ima tačno 10,5 kilometara, znači u oba smera 21 kilometar. A ovih godinu dana sam išao na Miločaj, to je samo u jednom smeru bilo 30 kilometara! Imam u Trgovištu majku, imamo stoku, imanje, stalno idem gore… I kako onda da se ne radujemo mostu?! Dolazimo ovde gledamo k’o u svetinju.
Meštani pomoravskih sela će tako odahnuti, ali – samo kada se radi o tzv. lakom saobraćaju, dakle prelasku preko mosta automobilima i manjim traktorima. Predsednik Mesne zajednice Popovići Aleksandar Milojević upozorava da metalna konstrukcija kakva je postavljena na mostu u Adranima sprečava prolazak ne samo velikih kamiona (a zbog pretovarenih kamiona ovaj most je i napukao), nego i većeg broja poljoprivrednih mašina:
– Naravno da se radujemo što će oba mosta biti u funkciji da bar kolima možemo brzo da stignemo do grada. Međutim, ovo nije trajno rešenje. Ovako kako je postavljen portal u Adranima, preko mosta ne da ne može kombajn, nego ni berač, pa čak ni moj traktor jer je malo viši. Putnički saobraćaj smo rešili, ali ostaje problem za nas poljoprivrednike koji imamo kuće s jedne, a imanja sa druge strane. Nisam očekivao da će isto ograničenje biti i na mostu u Grdici, šta smo onda dobili sa tom rekonstrukcijom? Ja sam predlagao da imamo pokretan portal, da nekoliko ljudi ima ključ da može da propusti poljoprivredne mašine… ima takvih primera u Srbiji.
Pomenu Aleksandar Milojević da bi opet moglo da bude protesta meštana kao što je bio organizovan 2. avgusta… ali ne širismo o tome. Da sačekamo najpre puštanje u saobraćaj i mosta Grdica – Oplanići i da mu se poradujemo, pa će se verovatno iznaći i neko rešenje za poljoprivredne mašine.
Na kraju da podsetimo da je most zabranjen za upotrebu početkom avgusta prošle godine, jer su popustili stubovi pod pritiskom naslaga otpada koji je donela reka. Rekonstrukciju mosta je finansirao grad Kraljevo preko Javnog preduzeća za uređivanje građevinskog zemljišta, a vrednost radova je oko 14 miliona dinara.
R.Vesković
Na slične teme, preporučujemo tekstove:
U toku su radovi na četvrtoj deonici puta Kraljevo – Goč
Ako ste iz lađevaca ili okolnih sela…
Most Adrani – Oplanići biće delimično otvoren: Kome je dozvoljen prolazak?