Novi telefonski servisi za ekološke i potrošačke probleme

U Ministarstvu za zaštitu životne sredine i Ministarstvu trgovine počeli su da rade telefonski kontakt centri preko kojih građani mogu prijaviti problem ili dobiti savete

Ako imate konkretan ekološki problem ili ste svedoci ugrožavanja životne sredine i kršenja zakona u ovoj oblasti, od sada to možete prijaviti na broj telefona 0800 003 003 koji je otvorilo Ministarstvo za zaštitu životne sredine. Okrenuli smo ovaj broj telefona i dobili objašnjenje da što je problem konkretniji, to su veće mogućnosti da nadležni reaguju.

Ako uzmemo primer aktuelan ovih dana u Kraljevu – zagađen vazduh, nema svrhe prijavljivati uopšteno aerozagađenje, već ako konkretno sumnjate da neko u vazduh emituje nešto što ne bi smeo. Takođe i divlje deponije ili ako neko zagađuje reku, zemljište, bespravno seče šumu… Takve konkretne prijave biće prosleđene područnim inspektorima za zaštitu životne sredine.

Ovaj kontakt centar koristi više tehnologija: SMS ili MMS poruke se mogu poslati na 066-5555-001, a mobilna i veb aplikacija „gReact” može besplatno da se preuzme na Google Play i APP Store. Radno vreme servisa je radnim danima od 7,30 do 15,30 časova.

I u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija jejuče počeo da radi telefonski servis i za građane i za pravna lica. Kako je objasnila ministarka Tatjana Matić, „kontakt centar će omogućiti  informisanje i savetovanje građana, odnosno potrošača i predstavnika privrede“. Broj telefona je 0800 104 107. Građani koji imaju neki problem kao potrošači mogu preko ovog broja potražiti pomoć, a pravna lica mogu dobiti informacije o propisima koji su u primeni, kao i o onima koji su u pripremi.

Kad smo okrenuli operatera za pozive potrošača, za savet o konkretnom problemu uputili su nas na Organizaciju potrošača u Kragujevcu, kao najbližu Kraljevu, a brojevi telefona su 034 20 20 20 i 063 775 00 85, radnim danima od 9 do 16 časova.

Telefonski pozivi na brojeve 0800 003 003 i 0800 104 107 su besplatni.

(R.V.)