13. mart 2016.
Izdavačka kuća BIGZ Školstvo prva je u Srbiji uz udžbenike omogućila i besplatne elektronske priručnike
Moderne tehnologije široko su dostupne i rasprostranjene, a korišćenje smart telefona, interneta i društvenih mreža preuzima prevlast u odnosu na štampane i klasične medije. Ovaj trend naročito je izražen kod tinejdžera, koji u svakom trenutku žele da budu u toku sa dešavanjima.
Međutim, ova interaktivnost u školama je uglavnom ograničena. Mladi tokom klasičnog predavanja brzo izgube fokus i koncentraciju.
– Efikasna nastava neki put u najgorem slučaju traje samo 15 minuta, ističe Svetlana Belić Malinić, direktorka Savremene gimnazije.
Po rečima Snežane Marković, pomoćnika ministra prosvete, časovi učenicima ne privlače pažnju, a ima nastavnika koji drže čas tako što 45 minuta nešto pričaju i očekuju da ih učenici sve vreme, pažljivo slušaju.
– Važno je, ističe Snežana Marković, da nastavnici osmisle časove tako da budu interaktivni, da traže od učenika stalnu akciju, da traže povratnu informaciju. Dakle da ne budu učenici pasivni “upijači “ znanja koje im isporučuju nastavnici, već da zajedno sa nastavniocima zapravo kreiraju to što se radi na času.
U svetu se već godinama učenicima znanje prezentuje koristeći pogodnosti multimedije. Kod nas, situacija je drugačija. Multimedijalni sadržaj još uvek je u začetku.
Izdavčka kuća BIGZ Škostvo, svesna problema, izradila je posebni Školski portal koji je u funkcij pre svih nastavnika, ali i djaka i roditelja. BIGZ je prvi u Srbiji nastavnicima i učenicima omogućio da uz udžbenike dobiju i besplatne elektronske priručnike. Elektronski priručnik je odličan alat uz koji nastavnici mogu da na interaktivan način prezentuju gradivo učenicima. Autori su nastavnici, ljudi iz prakse, koji su udžbenike napisali po meri profesora i učenika. Njihova funkcionalnost se ogleda u tome što svaka lekcija obuhvata gradivo koje se može preći na času. Gradivo se izlaže od poznatog ka nepoznatom. Do definicija, novih pojmova i formula se dolazi postupno, pa ih učenik tako lakše usvaja. Prednost elektronskih udžbenika između ostalog su i raznovrsni multimedijalni sadržaji: fotografije, video i audio-zapisi, istorijski izvori, geografske karte, biografije, zanimljivi tekstovi, koji su u vezi sa oblašću koja se uči. Dodatna prednost elektronskog priručnika, je što svaki nastavnik, a i učenik u svojoj verziji, može da dodaje onaj materijal za koji smatra da mu je zanimljiv i da pravi svoje beleške, kako bi gradivo oplemenio i učinio zanimljivijim.
Svedoci smo da se način dobijanja potrebnih znanja i informacija promenio od masovne upotrebe računara i interneta. Stoga sve prednosti treba implementirati i iskoristiti, a pogotovo u školama gde stasaju mladi koji su spremni da prate savremene tokove i da upijaju potrebno znanje.