“SPORA HRANA” ZA ODRŽIV BIZNIS

17. oktobar 2016.

Povodom Svetskog dana hrane udruženje Fenomena organizovalo sastanak podrške lokalnim poljoprivrednim proizvođačima koji se okupljaju oko slow food mreže i rade na njenom širenju

Udruženje ‘Fenomena’ organizovalo je večeras, a povodom Međunarodnog dana hrane, u okviru DAFF (Poljoprivredni razvojni fond Fenomena) programa – prezentaciju i radni sastanak poljoprivrednica i poljioprivrednika, učesnika i potencijalnih korisnika usluga, sredstava, obrazovnih mogućnosti i proširenja ‘slow food’ mreže lokalnih poljoprivrednih proizvođača i grupa proizvođača, sa ciljem da ih okupi i udruži kako bi na tržištu zajedno nastupili. 

Od oktobra 2015. do danas ‘Fenomena’ je uz pomoć donatora ostvarila saradnju sa tri poljoprivredna gazdinstva i jednim udruženjem koje vodi socijalno preduzeće, pomogavši da sva četiri partnera uvećaju svoju zaradu baveći se održivom i zdravom proizvodnjom hrane.

Marija Petronijević iz Fenomene kaže da je večerašnji događaj zamišljen kao podrška lokalnim poljoprivrednim proizvođačima koji se okupljaju oko slow food mreže i rade na njenom širenju.https://www.youtube.com/watch?v=fVFJGIVwr-U

Planiramo da ih podržimo kroz DAFF program otvaranjem lokalne prodavnice ovakve vrste hrane, kroz pravljenje posebne vrste jelovnika koje će biti moguće naručiti u reszoranima i hotelima u Kraljevu, a očekujemo da osim hotela “Turist”, koji je podržao našu ideju, to uskoro urade i drugi – navela je Petronijević.https://www.youtube.com/watch?v=M4c519nTiI8&feature=youtu.be

Prema rečima Dragane Veljović, liderke Slow food konvivijuma Gledić, osnovna filozofija slow food-a glasi “dobro, čisto i pošteno”.https://www.youtube.com/watch?v=UJ2acfgvQXY

Jedna od naših aktivnosti podrazumeva da naši krajnji konzumenti, koji su nam najvažniji, jer od njih zavisi održivost biznisa, znaju šta jedu i na koji je način ono što jedu proizvedeno, zbog čega ih odvodimo na male porodične farme gde mogu u autentičnom ambijentu da vide kako se proizvodi hrana koju jedu i od njih zavisi da li će se očuvati mali tradicionalni proizvodi – poručila je Veljović.

Verica Gunjić iz Vitkovca, koja je večeras izložila proizvode svog poljoprivrednog gazdinstva, bavi se proizvodnjom zimnice (ajvara, slatkog, džemova i zimnice po narudžbini) na tradicionalan način.https://www.youtube.com/watch?v=mQ0wCNxGC7I

Mislim da žene na selu treba da se aktiviraju, da krenu u proizvodnju voća i povrća, tako da recimo svaka kuća na selu proizvodi po jedan proizvod, koji će prodavati, Ručna izrada jeste teška, skupa je i rizična, ai od tog posla može da se živi – rekla je Gunjić.

U ovaj program do sada je investirano ukupno 27.000 dolara,  sa ciljem da im pomogne i otvarajući lokalnu ‘slow food’ prodavnicu. Osim uvođenja slow food jelovnika sa jelima spremljenih od lokalnih proizvoda u restorane i hotele, u toku su i pregovori sa predstavnicima grada oko osnivanja ‘slow food’ manifestacije lokalne poljoprivredne proizvodnje.

Marijana Stevanović, PR “Fenomene”, navela je da i večerašnje okupljanje treba  sve nas da upozori na ono što sledi.https://www.youtube.com/watch?v=yBH0oWnk3QM

 – Pretpostavlja se da će 2050. godine na svetu biti devet milijardi ljudi i da će biti mnogo problema ako sve prehraniti, zbog čega svaki Svetski dan hrane koji obeležavmo 16. oktobra, treba da podseti kako proizvodnju hrane moramo da prilagodimo vremenu i prostoru, a usitnjena poljoprivredna gazdinstva i proizvođače udružimo kako bi lakše došli do potrošača na tržištu – istakla je Stevanović.

O DAFF programu

Program DAFF konceptualizovan je na osnovu modela ‘biznis anđela’ i pokrenut sa dve primarne svrhe – da podrži integralnu i održivu poljoprivredu u Srbiji i da obezbedi finansijsku održivost Udruženju Fenomena. U tom smislu, radi se o projektu socijalnog   preduzetništva UdruženjaFenomena. Program je podžala fondacija Rockefeller Brothers Fund iz Njujorka. Udruženje sklapa partnerstvo sa poljoprivrednim gazdinstvom (PG) ili drugom pravnom formom biznisa, koji radi u ruralnom području, ali da nije u pitanju industrija ili isključivo trgovina. Dobar kandidat je PG koje ima razvojni potencijal i sa tim PG Udruženje pregovara oko predloženog biznis plana. Ukoliko se obe strane   usaglase   o   pojedinačnim   i   zajedničkim   interesima,   Udruženje Fenomena ulaže finansijska sredstva procenjena odobrenim biznis planom, a PG ostala potrebna sredstva   i   rad.   Zarada   od   posla   se   deli   među   partnerima   na   dogovoren   način.  Deo   zarade Udruženje Fenomena vraća u fond, fond se uvećava i dalje ulaže u nove poljoprivredne poslove, a deo zarade Udruženje Fenomena ulaže u svoje osnovne aktivnosti. Na ovaj način, između ostalog, PG demonstrira svoju društvenu odgovornost.

Očekivana  zarada  Udruženja je  oko  10%   visine   uloženog  finansijskog   dela investicije, godišnje. Ugovor   između   Udruženja   Fenomena   i   PG-a   traje   između   jedne i pet   godina.   Nakon   isteka   ugovora, vlasništvo   nad   imovinom   stečenom   od   investicije   ostaje   u   okviru   PG,   što   PG   omogućava dugoročnu nezavisnost. Dosadašnje realizovane investicije bile su između 3.500 i 10.000 dolara.

 

 

 

Jedan komentar za objavu ““SPORA HRANA” ZA ODRŽIV BIZNIS

  1. . Ја не могу да препознам српски језик. 

Komentari za ovu vest su zatvoreni.