Na polovini Glavaševe ulice već je postavljen trotoar, druga polovina je podasuta, a na sredini su i dalje cevi toplovoda. Zašto je tako?
Rekonstrukcija Glavaševe ulice i dela Pocerske počela je 23. septembra prošle godine, tako da će u sredu biti tačno šest meseci kako traju radovi. Još nije kraj mukama žitelja Glavaševe, na to će pričekati u najboljem slučaju još mesec dana.
Glavni razlog je što JKP „Toplana“ do kraja grejne sezone ne može da obavi neophodne radove na glavnom toplovodu koji prolazi kroz Glavaševu, kaže direktor „Toplane“ Aleksandar Nestorović:
– Naše ekipe su radile čak i noću i odradile 50% posla. Međutim, spuštanje trase glavnog toplovoda u ovoj ulici i zamenu ventila ne možemo da radimo dok traje grejna sezona. Odnosno, mogli smo pod uslovom da građane dva-tri dana ostavimo bez grejanja, što nije bilo razumno. Verujemo da se zima neće navraćati i da ćemo grejnu sezonu da završimo po planu, 15. aprila. Tada ćemo za dva dana završiti posao.
Na pitanje kako teku radovi u Glavaševoj, direktorka JP-a za uređivanje građevinskog zemljišta Marica Mijajlović je pisanim putem odgovorila:
– Radovi u Glavaševoj ulici se nastavljaju čim vreme dozvoli. I Vodovod, i Toplana i EPS imaju svoje instalacije, a sada je tu i atmosferska kanalizacija… Kratko rečeno, radovi su u toku.
Kako je uopšte došlo do toga da se radovi u ovoj ulici obajvljaju u jesen i zimu kad im vreme nije?
Prvobitnim projektom trebalo je da budu izgrađeni atmosferska kanalizacija, novi trotoari i asfaltna konstrukcija, zašta je grad izdvojio 28 miliona dinara. Međutim, u ovoj ulici je gusta mreža podzemnih instalacija, pa je odlučeno da se zameni i popravi sve što je ispod kolovoza: cevi vodovoda i kanalizacije, elektrovodovi i toplovod. Pametna odluka… ali da su radovi počeli na vreme i da je u startu bio takav projekat.
I tako, malo-malo pa problemi sa projektovanjem i planiranjem… Aleksandar Nestorović objašnjava da ulica nije imala atmosfersku kanalizaciju, pa kada je ubačena ispod asfaltne konstrukcije, toplovod mora da ide na nižu kotu:
– Toplovod koji preseca Glavaševu ulicu postavljen je izuzetno visoko, bio je zaštiće slojem šljunka, ali tik ispod asfalta. Sada trasa mora da se spusti, a to ne može da se radi dok je pun toplovodni sistem.
U novembru prošle godine kada je obilazio radove, gradonačelnik Predrag Terzić je ovako objasnio situaciju:
– Sva preduzeća, bez obzira da li su gradska ili republička, zajedno rešavaju probleme građana u ovoj ulici, u kojoj su se pri velikim padavinama mešale atmosferske i fekalne vode. Kada smo počeli radove, primetili smo da je neophodna rekonstrukcija svih podzemnih instalacija. Zato smo uključili i druga preduzeća da ne bismo došli u situaciju, kao što se događalo, da asfaltiramo ulicu, pa da za šest meseci sečemo asfalt. Molim građane za strpljenje, ovakve rekonstrukcije se nisu radile godinama i važno je da odjednom uradimo sve što je neophodno.
Da ne bude da u ovom tekstu samo kritikujemo: da, dobro je što se ulica rekonstruiše i dobro je što se radi sve odjednom! Ali zašto u startu nije tako planirano?
Ono što se sada može videti na licu mesta u Glavaševoj ulici, to su tri faze toka radova. Deo ulice bliži Karađorđevoj već ima obrise budućeg izgleda. Kao što možete videti na slici, kolovozna traka će biti znatno sužena, kao što je i u većni ostalih jednosmernih ulica u gradu. Ako dobro tumačimo sliku, izgleda da će na delu pored ambulante biti parking mesta. Ako smo u pravu, jasno je da će ih biti nedovoljno, baš zato što je tu ambulanta. Ako je već ulica ovoliko sužena, možda se mogao naći način da se automobili parkiraju pod uglom od 90 stepeni, pa bi broj mesta bio veerovatno 30% veći.
Polovina bliža Ulici Tanaska Rajića zasuta je u potpunosti i, kako saznajemo, tu su završeni podzemni radovi. Na sredini ulice i dalje je rupa – šahta, i otkrivene toplovodne cevi. To je upravo deo toplovoda koji mora biti izmešten jer je i golim okom vidljivo da je skoro pa u nivou kolovoza.
… Ako je za utehu žiteljima Glavaševe, najduži period raskopane ulice su pregurali, ostalo je još mesec dana. Njima je zadalo muke, a da li je i koliko je ovo kašnjenje poskupelo radove, valjda ćemo saznati na kraju.
R. Vesković
Vratite parkiralista od kojih ste uzeli
Moja zamerka je ta da ste grdno pogrešili kada ste uglavili GLAVČIĆEV MOST u SKOPLJANSKU ulicu i time stvorili neviđeni haos u staroj čaršiji , Most koji su uguran na silu je trebalo u najmanju ruku izgraditi kod PAMPULE
jer je jedino tamo postojalo siroko mesto za izgradnju kružnog toga i time bi dodatno osigurali Žičko polje od poplava . ali kada se nešto radi naopako onda se radi sve u nizu i ove greške niko više neispravi-
Izgradnjom Glavčićrvog mosta , stvorila se nesnosna gužva kao nekada viđena na ibarskom mostu , gde krivudavim uskim ulicama prolaze kamioni Pored gusto parkiranih automobila, automobili jure da što pre stignu ne znaju ni gde jure kad ih tamo čeka semafor , pešačke staze koje ne poštiju a policije nigde na vidiku.
Druga ZAMERKA je ta da ste oteli ulice građana Kraljeva i pretvorili ih u izvor za svoju zaradu jer ste pretvorili gradske ulice u servis za parkiranje gde vi nezakonito naplaćujete parkiranje. te su ulice napravljene za stanare zgrada i stanare kuća kao i prodavnica kao i ustanova a ne da vi zarađujete novac.
Ako baš želite da se bavite parking servisom . MOLIM vas Izgradite Parkiralište od svog novca i slobodno naplaćujte a ne otimajte nam naše ulice , jer to rade samo drumski razbojnici.