I kako je moguće da dalekovod iznad mosta u Miločaju zaustavi radove na mostu u Grdici
Da je bilo prema najavama koje smo dobili kada smo pisali tekst objavljen krajem maja, rekonstrukcija mosta preko Zapadne Morave koji spaja Grdicu i Oplaniće ovih dana trebalo je da bude završena, ali nije. Štaviše, meštani kažu da se poslednjih dana ne primećuje da se išta radi.

Zašto je došlo do zastoja pitali smo naručioca posla JP za uređivanje građivinskog zemljišta Kraljevo i izvođača radova GP Nikolić. Građevinski inženjer Slobodan Borovićanin iz GP Nikolić, odgovoran za izvođenje radova na ovom mostu, kaže da je problem nastao zbog mašine koja treba da postavi šipove za ovaj most, ali i za mostove koje ovo preduzeće radi u Mrsaću i Miločaju:
– To je izuzetno teška mašina, čiji transport je komplikovan i zahteva posebnu prikolicu za prevoz. Pre desetak dana postavljeni su šipovi u Mrsaću, ali nismo mogli da pređemo u Grdicu i Miločaj, jer je iznad mosta u Miločaju bio EPS-ov dalekovod, koji mora da bude izmešten. Vrlo je teško doći do prikolice koja prevozi ovu mašinu i zato u istom danu treba završiti postavljanje šipova u Miločaju i Grdici, tako da je nastavak radova na mostu u Grdici čekao rešenje problema u Miločaju.
Direktorka JP Kraljevo Marica Mijajlović kaže da je upravo danas počelo izmeštanje dalekovoda nakon dogovora postignutog između ovog preduzeća i EPS-a:
– Da bismo ostali u okviru planiranog budžeta, deo radova obavila su naša komunalna preduzeća, a deo radova EPS. Najzad je sve gotovo i izmeštanje dalekovoda je počelo. I u Mrsaću je trebalo izmestiti jednu banderu. Insistirala sam da mašinu prebace u Grdicu, verujte da smo se na dnevnom nivou bavili ovim problemom. U međuvremenu je urađeno i preprojektovanje mosta, kao i niz administrativnih poslova, jer most u Grdici nije imao projekat, nije bio ozakonjen, a sada je kao objekat najzad upisan u katastar.

Direktorka JP za uređivanje građevinskog zemljišta kaže da izvođaču radova rok teče od 10. juna kada su mu obezbeđeni uslovi za rad i da rok za izvođenje radova od 60 dana još nije probijen.
Slobodan Borovićanin iz GP Nikolić očekuje da će specijalno vozilo koje će transportovati mašinu iz Mrsaća u Grdicu, pa zatim u Miločaj stići krajem ove nedelje ili početkom sledeće i da nakon što bude postavljen novi šip na sredini mosta predstoji lakši deo posla koji bi mogao da bude završen u narednih 15-ak dana.
– Potrebno je da čelikom ojačamo gredu koja je oštećena i još dva stuba, a zatim slede završni radovi. Podizanje ulegle konstrukcije je uspešno obavljeno.
Ako sada najzad sve bude kako treba, računica pokazuje da bi do 10. avgusta trebalo da bude završena rekonstukcija ovog mosta, oštećenog nakon velikih padavina prošlog leta. Ali nije vodotok Zapadne Morave taj koji je ugrozio most, već velike naslage drvnog i ostalog otpada koje su se zaglavile i pritiskale noseće stubove, od kojih su neki na kraju popustili. Most je početkom avgusta 2020. zabranjen za upotrebu, pa meštani sela nekoliko sela, prvenstveno Oplanića, na levoj obali Zapadne Morave od tada do grada putuju nekim od obilaznih puteva, oko pet kilometara dužim od onog koji vodi preko ovog mosta.
R.Vesković
Fotografije: Duško Zdravković