Besplatna psihološka podrška za mlade na platformi „Sve je OK“

Baš kao što odlazimo kod zubara kada nas boli zub ili kod lekara kada se fizički ne osećamo dobro, sasvim je normalno da potražimo pomoć psihologa kada se osećamo beznadežno ili imamo problem koji želimo da rešimo

Prema podacima UNICEF-a, 40 odsto mladih u Srbiji smatra da bi stigma u vezi sa mentalnim zdravljem morala da se smanji kako bi se ohrabrili da potraže neophodnu pomoć, Maybelline New York je u okviru svoje globalne kampanje Brave Together (Hrabri zajedno) pokrenuo inicijativu kako bi se umanjila stigma koju povezujemo sa važnim temama kao što su anksioznost i depresija kod mladih i dao podršku UNICEF-u da unapređuje i proširuje ovu platformu. Mladima je upućen poziv da, ako žele da razgovarju sa nekim o svojim nedoumicama, problemima, teškim  osećanjima i onespokojavajućim mislima, zakažu besplatno onlajn savetovanje, pozovu SOS centar ili izaberu dopisivanje sa psihologom u realnom vremenu. Sve je ovo moguće samo jednim klikom na platformi „Sve je OK“. Evo kako se ova platforma koristi.

Za početak, dovoljno je da ukucaju u svom pretraživaču svejeok.rs. Otvoriće se početna stranica u čijem donjem desnom uglu se nalazi žuto-narandžasti čet prozor. Kada kliknu na njega, otvoriće se tri opcije, pa tako mladi svoje psihološke poteškoće, dileme i nedoumice mogu da podele sa stručnim saradnicima UNICEF-a putem Mesindžera, Instagrama ili direktno, na samoj platformi. Sami biraju šta im je lakše i jednostavnije.

S druge strane četa, koji je mladima od 15 do 30 godina dostupan svakog dana od 18 do 22 časa, nalaze se stručne osobe od poverenja koje će biti tu za njih, da saslušaju sa kakvim se poteškoćama mladi suočavaju i da im upute stručan savet i prijateljsku podršku.

Ako neko oseća da mu je pomoć hitno potrebna i da mu neko treba odmah da prebrodi trenutno stanje, na raspolaganju mu je nekoliko telefonskih linija SOS centara. Do njih se dolazi tako što se ode skroz na kraj početne strane gde će u lako uočljivoj plavoj traci videti crveno polje na kome piše „Pozovi SOS centar“. U slučaju da žele da se obrate za pomoć stručnjacima u nekom tačno određenom trenutku, postoji mogućnost zakazivanja onlajn savetovanja, koja se nalazi odmah pored pomenutog crvenog SOS polja.

Osim ove tri opcije, postoji i četvrta, a to su brojni korisni tekstovi koje su stručnjaci pisali iz više različitih uglova: kako odagnati neprijatne misli, kako razlikovati anksioznost od depresije, kako pomoći prijatelju, kako prevazići probleme u vezi ili sukob sa prijateljem, kako probuditi motivaciju u sebi, savladati strah od neuspeha i boriti se za sebe, kako početi da razmišljaju pozitivno i koje tehnike za opuštanje mogu da primene kada su napeti.

Tu je i opcija broj 5 – za one koji ne vole da čitaju tekstove, već im je primamljivije da temi upravljanja osećanjima ili stresom pristupe kroz AI format – UNICEF U Report platforma. Oni koji žele mogu joj pristupiti klikom na link OVDE. Nakon otvaranja četa, potrebno je ukucati i poslati reč „STRES“, čime se aktiviraju informacije u vezi sa razumevanjem i načinima upravljanja stresom, ili „EMOCIJE“, čime se aktiviraju informacije u vezi sa razumevanjem, prihvatanjem i izražavanjem emocija.

Baš kao što odlazimo kod zubara kada nas boli zub, kod lekara kada se osećamo malaksalo ili u apoteku kada nam je potreban lek za glavobolju, isto tako je sasvim normalno i sasvim u redu da potražimo pomoć psihologa kada se osećamo beznadežno, imamo problem koji želimo da rešimo i da se ponovo osećamo dobro u svojoj koži. To nije sramota, to nije čudno i dešava se mnogima!

Vreme je da normalizujemo razgovor o mentalnom zdravlju, jer ono nije ništa manje važno od fizičkog, a sva pomoć je sada – nadohvat ruke.

*Ovaj medijski sadržaj sufinansiran je sredstvima iz budžeta Grada Kraljeva. Stavovi iskzani u njemu su stavovi autora, a ne organa koji je dodelio sredstva