„R2, šljivovica koja je dozrevala u hrastovim bačvama, ozbiljne jačine, bez sumnje konkuriše vrhunskim svetskim destilatima“, piše najvažniji hrvatski portal u oblasti gastronomije
Prvi rakijski festival u Hrvatskoj pod nazivom ZGrappa okupio je više od pedeset međunarodnih izlagača s nekoliko stotina etiketa, a na njemu je prvo mesto u kategoriji rakija, pripalo šljivovici Dejana Veljovića zanimljivog naziva R2 – Rakija iz Rakije.
Najvažniji hrvatski portal iz oblasti gastronomije (Kult Plave Kamenice) je, izveštavajući o ovom događaju, naveo da „pobeda proizvoda male tradicionalne destilerije iz Srbije, u dosta ozbiljnoj konkurenciji – zaslužuje zaseban osvrt.“

Tako ovaj portal koji sačinjava heterogena grupa novinara, fotografa, somelijera, enologa, i gastronomskih stručnjaka, koje spaja strast prema hrani i vinu i želja da u medije vrate tačne, kompetentne i pravovremene informacije o svetu gastronomije, ističe da je R2 „šljivovica koja je dozrevala u hrastovim bačvama, ozbiljne jačine od 45% alkohola“ i da „bez sumnje konkuriše vrhunskim svetskim destilatima“.
Dejan Veljović ističe da je atmosfera bila izuzetna.

– Sjajni ljudi, sjajni Zagreb i prvi rakijiski festival u Hravatskoj, Zgrappa! Spremili smo najbolje iz Rakije, pilot Klub 300 rakiju šljivovicu od autohtonih sorti Crvena Ranka koja je odležala najmanje 10 godina u hrastovom buretu. Da li smo nešto očekivali? Naravno! Ali da budemo proglašeni od strane publike za najbolju rakiju Festivala… e u to, nisam sasvim siguran – presrećan i ponosan za portal Krug priča Dejan Veljović.
On dodaje kako to, ipak, nije jedni utisak koji ne iščezava, jer su na prvom mestu prijem i organizacija Festivala.

– A oni su podsećali na one dana iz 80-ih kada su Beograd i Zagreb bili nosioci novog talasa. Marin Levaj, Mirna i ostali koji su se usudili da Hrvatsku i Zagreb „ukače“ u lokomotivu zvanu Rakija koja ide, ne juri, ka Evropi i svetu, podsetili su nas na slavne dana zajedničkog života i uživanja u muzici, filmu, kulturi… Hvala svima, vidimo se na Zgrappa 2024. godine – poručuje Veljović.

Rakija ponovo spaja, dodaje on, i to ne samo ljude današnjice, nego i duše predaka koji ovo piće nazivaju nacionalnim brendom.
Čestitamo!
M. M. D.